کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاده چالوس بسته است/ترافیک پرحجم در ۲ محور

ایسنا , 30 آبان 1401 ساعت 11:57

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام بسته بودن جاده چالوس از ترافیک پرحجم در دو محور مواصلاتی کشور خبرداد.



سرهنگ احمد شیرانی  درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در  آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است. همچنین وضعیتی مشابه در بزرگراه تهران – پاکدشت در محدوده خاورشهر وجود دارد. تردد در دیگر محورهای مواصلاتی به طور روان در حال انجام است و هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی در آنها وجود ندارد.
وی درباره محورهای دارای محدودیت تردد نیز گفت:‌ تا پایان امروز محور کرج - چالوس در استان البرز، حدفاصل بیلقان تا شهرستانک از ابتدای محور تا کیلومتر ۵۰ مسدود است. دلیل این اقدام انجام عملیات کارگاه جاده‌ای در این محور است و طی این مدت تردد از آزادراه تهران - شمال و دیگر محورهای نظیر هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با بیان اینکه محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است، گفت:‌در این مدت تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محورهای ریگان - ایرانشهر در استان کرمان و محورهای لاسم – ارجمند و وازک – بلده در استان مازندران نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.
شیرانی از کاهش ۴.۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با روز قبل‌ترش خبر داد و گفت:‌ همچنین ساعات اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. همچنین پرترددترین محور کشور در این مدت آزادراه کرج - تهران بوده و پس از آن به ترتیب آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج و  آزادراه ساوه - تهران است.
وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: در حال حاضر گزارشی از بروز پدیده‌های جوی در جاده‌ها گزارش نشده است. اما لازم است که رانندگان حتما آمادگی لازم برای رانندگی در فصل سرما را داشته باشند و پیش از آغاز سفر از سالم بودن برف پاک‌کن ها و سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ برای عبور از گردنه‌های برفگیر توصیه می‌شود. همچنین در حین بارندگی نیز رانندگان باید ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه، حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان خواست که پیش از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، بهترین مسیر و زمان را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.


کد مطلب: 297396

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297396/جاده-چالوس-بسته-ترافیک-پرحجم-۲-محور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com