تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
plusresetminus
روزنامه نیویورک تایمز صحت فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره اعدام اسرای جنگی روسیه به دست اوکراینی‌ها را که در روستای "ماکیوکا" در زمان بازپس‌گیری‌اش توسط نیروهای اوکراینی تصویربرداری شده بود، تایید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۳۹۰
نیویورک تایمز صحت فیلم‌های مربوط به کشتار اسرای جنگی روسی توسط اوکراینی‌ها را تایید کرد
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با مقایسه این فیلم‌ها با تصاویر ماهواره‌ای، صحت فیلم‌های گرفته شده در یک خانه روستایی در روستای ماکیوکا را تایید می‌کنیم. برخی از این فیلم‌ها بخشی از سری فیلم‌های چهار پهپادی هستند که در تاریخ ۱۲ نوامبر توسط یک کانال تلگرامی حامی اوکراین که بازپس‌گیری این روستا را گزارش می‌داد، پخش شدند.
روزنامه نیویورک تایمز صحت دیگر تصاویر هوایی را که اخیرا در این روستا فیلمبرداری شده بودند، تایید کرد.
روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد، در این فیلم‌ها می‌توان مشاهده کرد که جسد سربازان روسی درست همان طور که تسلیم شده بودند، روی زمین افتاده بود.
دکتر روهینی هار، مشاور پزشکی در "پزشکان برای حقوق بشر" به روزنامه نیویورک تایمز گفت: به نظر می‌رسد که اکثر این اسرای جنگی روسی با شلیک گلوله به سرشان کشته شدند. دریایی از خون در این تصاویر دیده می‌شود. این حاکی از آن است که جسد آنها در آنجا رها شده است. به نظر می‌رسد که هیچ تلاشی برای جمع‌آوری آنها و یا کمک به آنها صورت نگرفته است.
ایوا ووکوسیک، کارشناس دادسرای جنایات جنگی در دانشگاه اوترخت به روزنامه نیویورک تایمز گفت: دشوار است که براساس تصاویر تایید کنیم که آیا جنایات جنگی توسط اوکراین انجام شده است یا خیر.
در همین حال، دکتر هار گفت: هنگامی که این نیروها تسلیم شدند، روی زمین خوابانده شده و ظاهرا خلع سلاح شده بودند. آنها افراد غیرنظامی شده و اساسا اسرای جنگی محسوب می‌شدند.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، فیلم‌های مربوط به این اعدام‌ها، تصویری نادر از لحظه‌ای مخوف در میان بسیاری از افراد در این جنگ را ارائه می‌دهد اما نشان نمی‌دهد که این سربازان روسی چطور و به چه علتی کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود، ارتش اوکراین عمدا بیش از ۱۰ سرباز روسی اسیر شده را با شلیک تیر به سرشان کشته است؛ جنایتی که هیچکسی نمی‌تواند آن را به عنوان یک "استثنای تراژیک" معرفی کند.
کمیته تحقیقات روسیه روز جمعه تحقیقات کیفری را در رابطه با کشتار اسرای جنگی روسی توسط ارتش اوکراین آغاز کرد.
این کمیته اعلام کرد، کارآگاهان ارتش روسیه همچنین اقدامات لازم را برای شناسایی افرادی که فیلم این اعدام‌ها را گرفته‌اند، انجام می‌دهند.
فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل روز جمعه گفت، سازمان ملل خواستار تحقیقات کامل درباره نقض‌های حقوق بشری گزارش شده در مورد اعدام وحشیانه بیش از ۱۰ اسیر جنگی روسی توسط نیروهای اوکراینی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین