کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کی روش: دیدار با انگلیس مثل رویا است

باشگاه خبرنگاران جوان , 30 آبان 1401 ساعت 9:47

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: دیدار ایران با انگلیس مانند یک رویا است.


کارلوس کی روش در نشست خبری امروز، اظهار داشت: حضور در کنار بهترین تیم‌ها و بازیکنان افتخار و امتیاز بزرگی است. تلاش می‌کنیم نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشیم تا در ذهن فوتبالدوستان جهان بمانیم.

بازی به بازی پیش می‌رویم

سرمربی تیم ملی گفت: هدف ما این است که بازی به بازی پیش برویم. در هر بازی به دنبال برد هستیم تا هواداران را خوشحال کنیم. بازی به بازی توقع ما این است. فردا بازی کارمان مقابل انگلیس مشکل است، اما بعد از بعد از بازی دوم امیدواریم مقابل آمریکا به اندازه کافی امتیاز بگیریم که بتوانیم به دور بعدی برویم. این آرزو و رویای ما است.

تلاش می‌کنیم انگلیس را شکست دهیم

او ادامه داد: می‌خواهیم اطمینان خاطر داشته باشیم. باید طوری بازی کنیم که این احساس و خواسته را در فکرمان داشته باشیم. چه بگویم که مردم در مورد انگلستان نمی‌دانند؟ یکی از بهترین تیم‌های دنیا هستند. مدعی بسیاری جدی است. تلاش می‌کنیم این تیم را شکست بدهیم. استعداد‌های زیادی در این تیم حضور دارند. مربی دارند که چندسال است بازیکنان را می‌شناسد. در جام جهانی قبلی موقعیت خیلی خوبی داشتند و در اروپا هم به فینال رسیدند. باید خودمان را به سطح آن‌ها برسانیم تا بازی خوبی به نمایش بگذاریم و بدانیم در بازی چه می‌خواهیم انجام بدهیم. هدف ما این است که در هر دقیقه، خوب بازی کنیم.
وقتی آمدم؛ ایران یک بازیکن در اروپا داشت، اما الان ۱۸ بازیکن دارد
سرمربی تیم ملی در مورد تفاوت صحبت‌های فعلی‌اش نسبت به بهمن سال ۹۷، گفت: صادقانه سوال شمارا خوب متوجه نمی‌شوم. چیزی که می‌توانم بگویم؛ در خلال یکی دوسال ما کاری را با نخبگان ایران انجام دادیم. با بازیکنانی شروع کردیم که ۱۸-۱۷ سال داشتند. با نسلی که بالغ‌تر بودند، آن‌ها را تلفیق کردیم. سعی کردیم به مرحله دوم برویم، اما نتوانستیم. نسلی که داشتیم شروع به رشد کرد. میراث تکنیکی که باقی می‌ماند، مهمتر است. وقتی من آمدم ایران یک بازیکن در اروپا داشت. الان ۱۸-۱۷ بازیکن در اروپا داریم. همه آ‌ن‌ها از آن نسل می‌آیند.
وی افزود: امروز ما آن بازیکنانی را داریم که تجربه و بلوغ بیشتری دارند؛ بنابراین با این توقع و انتظار می‌آییم که این بازیکنان بتوانند یک گام جلوتر بروند. من نمی‌دانم شما دقیقا در چه مورد صحبت کردید. نمی‌دانم منظورتان از رویداد‌ها و رویکرد‌ها چه بوده، فکر نمی‌کنم مهم باشد. بخشی از تاریخ را تشکیل می‌دهد. برای ما مهم است که مساله را حل کنیم. باوجود همه مشکلات و موضوعات موجود که همه می‌دانند، با آن روبرو هستند و غیرعادی است، ما در اینجا هستیم؛ بنابراین فداکاری و تعهد لازم است. باید با هم باشیم تا بتوانیم بهترین بازی را داشته باشیم و از فرصتی که وجود دارد لذت ببریم و هواداران خودمان را خوشحال کنیم.

دیدار با انگلیس، مثل یک رویا است

کی‌روش در خصوص بازی با تیم ملی انگلیس، عنوان کرد: مهمترین بازی زندگی ما است. بعد از آن بازی بعدی خواهد بود. بازی بعدی همیشه مهمترین بازی برای ما، زندگی یک مربی و بازیکنان است. همچنین یک فرصت فوق العاده و بی نظیری برای ما است. اولین بار است که این فرصت را دارم که مقابل تیم انگلیس بازی کنیم. بازی با این تیم برای بازیکنان ما سحرآمیز و فرصتی بی نظیر است. بازی با انگلیس را غیر ممکن است در تقویم خودمان داشته باشیم مگر اینکه به جام جهانی برسیم. برای من و به خصوص بازیکنان مثل یک رویایی است که در زندگی اتفاق می‌افتد.

امیدوارم فردا تعهدمان را به ایران نشان دهیم

او افزود: از زمانی که بچه بودند به فوتبال انگلستان در تلویزیون نگاه می‌کردند. فردا این فرصت را دارند که مقابل آن‌هابازی کنند و این بازیکنان را ببینند. این مثل یک خواب است. خیلی از این موضوع مفتخر و هیجان زده هستم. امیدوارم فردا بتوانیم تعهد خودمان را نشان بدهیم و نمایش جالبی داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم نتایج درستی بگیریم. برای بازی مقابل انگلیس باید در مورد موارد مهم و راه‌های حمله آن‌ها صحبت کنیم. باید این را در نظر بگیریم.

در بازی‌های مدرن مشکل است سورپرایز داشته باشیم

کی‌روش در مورد اینکه یک بازی با کنفرانس خبری پیش از مسابقه شروع می‌شود و چه سورپرایزی برای این نشست دارد، گفت: در بازی‌های مدرن خیلی مشکل است که سورپرایز داشته باشید. آدم سعی می‌کند تا جایی که ممکن است در مورد طرف مقابل بداند. الان مساله مهم سطح آمادگی و تمرکز است که هر تیمی سعی می‌کند داشته باشد. سطح تمرکز در ۹۰ دقیقه مهم است. ما با یکی از بهترین تیم‌های دنیا مواجه می‌شویم. در هر لحظه بازی باید راه حل داشته باشیم؛ بنابراین به تمرکز کامل احتیاج داریم. باید در بازی برخورد مخاطره آمیز داشته باشید در غیر این صورت به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید.

مربی انگلیس هم این موضوع را می‌داند

وی افزود: مطمئنم مربی انگلیس هم این را می‌داند، چون با تیم و بازیکنان ایران آشنا است. همیشه وقتی بازی می‌کنیم فقط یک چیز در ذهن داریم؛ به زمین برویم، بازی کنیم، هرموقع می‌توانیم حمله کنیم و در آخر کار به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. این به الهام و طرز بازی بستگی دارد.

هیچ کمکی از انگلیسی‌ها نمی‌گیرم

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه سابقه مربیگری در منچستر یونایتد چه کمکی به بازی فردا می‌کند و آیا با مربی حریف صحبتی کرده تا با فکرشان آشنا شود، گفت: نه، من هیچ کمکی از آن‌ها دریافت نمی‌کنم (با خنده). البته ما غالبا به عنوان دوست با هم صحبت می‌کنیم و خیلی آرام هستیم. من با بازیکنان انگلیسی کار کرده‌ام و سروکار داشتم. کار آن‌ها درخشان است. طرز برخوردشان عالی است. عاشق بازی کردن هستند. سخت بازی می‌کنند. فرهنگ این کشور مثل اسپانیا نیست که وسواس در مورد چیزی داشته باشند. انگلیسی‌ها با فرصت‌های زیاد بازی و از آن‌ها استفاده می‌کنند.

فوتبال برای آن‌ها سحرآمیز است

وی افزود: فوتبال برای آن‌ها یک چیز سحرآمیز است. بازیکنان انگلیسی در قلب من هستند. آن‌ها مثال خیلی خوبی برای این هستند که همیشه آماده‌اند بازی کنند، آموزش ببینند و به شدت تلاش کنند. فکرشان این است که چگونه گل بزنند. من از طرز فکر بازیکنان انگلیسی نمی‌ترسم. این نسل جدید هم چیز‌های جدیدی به تیم ملی می‌آورد. استعداد بسیار زیادی دارند. از سال ۱۹۶۶ تیمی نیست که رقابت کردن از همه چیز برایش بالاتر باشد، ولی استعداد بسیار زیادی دارد. این تیم خیلی کارکرد دارد. عملی و واقع بین است. من با نسلی کار کردم که بازیکنان بسیار خوبی داشت، اما این تیم ملی خیلی فرق می‌کند، چون نسبت به همه چیز واقع بین است. این مساله آن‌ها را تبدیل به تیم خیلی خوبی می‌کند.


کد مطلب: 297374

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297374/کی-روش-دیدار-انگلیس-مثل-رویا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com