کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو: رشد ۶ تا ۸ درصدی اقتصاد ایران بسیار خطرناک است

مهر , 30 آبان 1401 ساعت 9:25

وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: اقتصاد ایران در سال جاری ۶ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد و این بسیار خطرناک است.


 «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با وبگاه صهیونیستی «جی اِن اس» اعلام کرد: متأسفانه ما اجرای تحریم‌ها را کاهش داده ایم. شما می‌توانید تحریم‌ها را رفع کنید یا آنها را اجرا نکنید، تاثیرشان یکی است.

 
وزیر خارجه پیشین آمریکا در این مصاحبه ادامه داد: اقتصاد ایران در سال جاری ۶ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد و این بسیار خطرناک است.
 
اذعان این مقام پیشین آمریکا و از حامیان سیاست فشار حداکثری علیه تهران در حالی است که تهران تحت تحریم‌های محور غرب به رشد اقتصادی خود ادامه می‌دهد.
 
گفتنی است که دولت پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کرد.
 
در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران، «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در سخنانی ادعا کرده بود که ایران در نشست اخیر خود در وین درباره برنامه هسته‌ای خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است!
 
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال افزود که مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین با اشاره به گزارش‌های ۳ ماهه آتی آژانس در مورد ایران که قرار است این هفته منتشر می‌شود، افزود: ما فرصتی برای تعامل مجدد برای ادامه کارمان داریم، اما این امر پس از انتشار گزارش‌های من اتفاق خواهد افتاد.
 
پیش از این، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرده بود: هیچ مسئله‌ای درباره اجرای توافقات پادمانی ایران وجود ندارد و این امر در آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تائید شده است و در همین راستا هیأت فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین سفر کرده است.
 
سفیر ایران در سازمان ملل خاطر نشان ساخت: بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای گرایی آژانس نباید مخدوش شود و این سازمان باید خارج از کنترل قدرت‌ها باقی بماند تا همه بتوانند از کمک‌های فنی و حمایتی آژانس برای توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند. وی با اشاره به حملات خرابکارانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای و ترور بزدلانه دانشمندان هسته‌ای ایران بوده، از سازمان‌های بین المللی و به ویژه سازمان ملل خواست تا این جنایات را محکوم کنند.
 
ایروانی اضافه کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به عضویت ان پی تی در نیامده و تمایلی هم برای پذیرش این معاهده و پادمان‌های آژانس ندارد و آژانس باید بدون جهت گیری و به صورت حرفه‌ای با این موضوع برخورد کند.


کد مطلب: 297365

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297365/پمپئو-رشد-۶-۸-درصدی-اقتصاد-ایران-بسیار-خطرناک

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com