تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
وزیر کشور: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویا است وزیر کشور گفت: جوانی جمعیت یکی از مولفه های مهم قدرت ملی است و باعث رشد و بالندگی اجتماعی می شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۳۶۴
وزیر کشور: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویا است
 احمد وحیدی روز یکشنبه در نشست کارگروه جوانی جمعیت که با رونمایی از بن‌سازه آموزشی مسیر نجات همراه بود، افزود: باید به تقویت بنیان نظام خانواده در کشور توجه اساسی داشته باشیم.
 
وزیر کشور با بیان اینکه تحکیم خانواده پیامدهای مهمی در حوزه همبستگی، هویت جمعی و ملی دارد، اظهار کرد: نظام خانواده همواره چتر حمایتی مناسبی برای افراد بوده و از این جهت تضعیف خانواده و پایه های ارزشی نهفته در آن باعث افزایش آسیب های اجتماعی در کشور می شود.
 
وزیر کشور جوانی جمعیت را مساله مهمی برای آینده کشور برشمرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویا است.
 
وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم اعلام کردند و آن را یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما دانسته‌اند.
 
وزیر کشور، ترکیب جمعیت جوان را یکی از مولفه های مهم قدرت ملی و نشانه بالندگی و پویایی جامعه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جوانی جمعیت گام بزرگی در این حوزه برداشت و باید دستگاه‌ها و نهادها با دغدغه مندی و حساسیت، برای اجرای این قانون تلاش کنند.
 
وزیر کشور اضافه کرد: مسائل اجتماعی نیازمند توجه همه جانبه و فوری است و اگر امور اجتماعی همچون موضوع جوانی جمعیت به موقع دنبال نشود، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
 
وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی با محوریت استانداری های سراسر کشور به صورت جدی قانون جوانی جمعیت را در کشور دنبال می کند.
 
بررسی تدوین برنامه هفتم توسعه کشور دیگر دستور کار این نشست بود که وحیدی گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به دستگاهها و نهادهای ذی ربط ابلاغ شده است و موظف هستیم متناسب با سیاست های ابلاغی معظم له، به تدوین هر چه قوی تر برنامه توسعه هفتم کشور همت گماریم.
 
وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور  به عنوان دستگاه ناظر و هدایت گر نقش موثری در تدوین و اجرایی شدن برنامه های کلان توسعه ای دارد و برای همین، لازم است متناسب با اصل آمایش سرزمینی، برنامه توسعه تدوین و عملیاتی شود.
 
وحیدی همچنین بر تشکیل کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه وزارت کشور با محوریت معاون هماهنگی این وزارتخانه تاکید کرد و افزود: لازم است همه معاونت ها و مراکز در ارتباط و تعامل نزدیک به تنظیم کامل برنامه هفتم توسعه کشور کمک کنند.
 
وی در پایان به موضوع توجه به تقویت تعاملات با کشورهای همسایه هم اشاره کرد و گفت: استانداران مرزی  متولی اصلی این کار هستند و باید نقش مهمی در این حوزه داشته باشند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین