تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
plusresetminus
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، توصیه‌ای به دانش‌آموزان در حال تحصیل داشت و گفت: پیشنهاد ما این است که تمرکز دانش‌آموزان برای کنکور، بر آزمون تیرماه باشد و آزمون دی را آزمایشی شرکت کنند تا فرصت امتحانات نهایی را از دست ندهند.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۳۰۸
توصیه‌ای به پشت کنکوری‌ها برای آزمون دیماه
محسن زارعی  در پاسخ به اینکه باتوجه به برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در دی امسال و تیرماه سال آینده، سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان چه زمانی تولید می‌شود؟ اظهار کرد: در خرداد ماه که دانش آموزان امتحان نهایی می‌دهند، سابقه تحصیلی برایشان تولید می‌شود.
وی افزود: در آزمون دی، رتبه‌ای برای داوطلب تعیین نمی‌شود، بلکه نمره و تراز در آزمون مشخص می‌شود. یک نوبت آزمون هم در تیرماه داریم و بعد از آزمون تیرماه، رتبه نهایی اعلام می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه در آن زمان، اگر فردی در هر دو نوبت شرکت کرده باشد، نمره بالاتر را برایش لحاظ می‌کنند و اگر تنها در یک نوبت شرکت کرده باشد نمره همان آزمون را برایش درنظر می‌گیرند و دیگر تفاوتی ندارد که آزمون دی باشد یا تیرماه اظهار کرد: هر دو آزمون به یک اندازه مهم هستند و اینطور نیست که مثلا آزمون تیرماه‌، آزمون اصلی باشد یا برعکس.
زارعی ادامه داد: در واقع کنکور دو بار برگزار می‌شود، اما در هرسال هر داوطلب یک بار اجازه انتخاب رشته دارد که آن هم در مردادماه انجام خواهد شد.
وی در ادامه توصیه‌ای به دانش آموزان در حال تحصیل داشت و گفت: سابق بر این، به سازمان سنجش گفته بودیم برگزاری نوبت اول کنکور در دی ماه، مناسب نیست، زیرا بخش عمده‌ای از داوطلبان کنکور، دانش‌آموز هستند و شما کنکور را برای بچه‌هایی برگزار می‌کنید که دغدغه امتحانات نهایی را هم دارند. دانش‌آموزان حیران می‌مانند که درسشان را بخوانند یا برای کنکور آماده شوند و این موضوع برایشان دغدغه است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد ما این است که تمرکز دانش‌آموزان برای کنکور بر آزمون تیرماه باشد و آزمون دی را آزمایشی شرکت کنند تا فرصت امتحانات نهایی را از دست ندهند و تمرکزشان بر دروس خودشان باشد که نمرات خوبی کسب کرده و سابقه تحصیلی خوبی داشته باشند و در همین فاصله برای کنکور تیرماه آماده شوند. اما اگر بخواهند دروس خود را کنار بگذارند و برای کنکور دی ماه درس بخوانند، آسیب می‌بینند، چون حتما ممکن است در نمرات دچار مشکل شوند.
زارعی با اشاره به اینکه قبلا تمرکز دانش‌آموزان تنها بر کنکور بود و نمرات مدرسه برایشان از اولویت خارج می‌شد، به طوری که رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور امسال دانش‌آموزانی بودند که در برخی دروس نهایی، نمره متوسط کسب کرده بودند؛ در حالی که قطعا دانش آموز رتبه یک تا ۱۰، توانایی کسب نمره ۲۰ را هم داشته اما تمرکز بر امتحان نهایی نداشته عنوان کرد: اکنون هم اگر دانش‌آموزان هدف گذاری را برای کنکور دی ماه قرار دهند، حتما آسیب می‌بینند.
وی افزود: برخی مشاورها ممکن است بگویند تمرکز را بر کنکور دی ماه بگذارید و امتحانات شهریورماه را شرکت کنید که روش درستی نیست و ما شهریورماه را به عنوان سابقه تحصیلی گزارش نمی‌کنیم، بلکه نمره خردادماه گزارش می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین