تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
ولیعهد عربستان سعودی برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر، وارد دوحه شد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۲۹۷
ولیعهد عربستان سعودی وارد پایتخت قطر شد
«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی اواخر روز شنبه برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وارد دوحه شد.
ورود ولیعهد عربستان سعودی به پایتخت قطر پس از پایان مناقشه دیپلماتیک دو کشور صورت می‌گیرد.
دیوان امیری قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، پس از ورود شاهزاده محمد به دوحه در مراسم پذیرایی وی حضور داشته است.
پیشتر عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را با قطر از سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ به دلیل اتهاماتی مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم قطع کرده بودند. اما از سال گذشته ریاض و قاهره تلاش‌هایی را برای بهبود روابط و منصوب کردن سفیران در قطر انجام داده‌اند، در حالی که ابوظبی و منامه هنوز این کار را انجام نداده‌اند.
سفر ولیعهد عربستان به قطر، دومین سفر او طی کمتر از شش ماه پیش به دوحه به حساب می‌آید. در خردادماه امسال نیز ولیعهد عربستان به دوحه سفر کرد و پس از این سفر، دو طرف در بیانیه‌ای اعلام کردند که بررسی فرصت‌های موجود بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی، فرهنگی، ورزشی، محیط زیست، انرژی و زیرساخت‌ها از محورهای مورد بحث در دیدار دو طرف بوده است. ریاض و دوحه همچنین بر اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه طبق اعلامیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت به منظور حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور تاکید کردند.
دو طرف در آن بیانیه همچنین بر اصل حسن همجواری و احترام به قوانین بین المللی برای جلوگیری از بی ثباتی در منطقه تاکید شده است. محمد بن سلمان اواخر سال گذشته میلادی نیز در اولین سفر رسمی خود به قطر از زمان منصوب شدن به عنوان ولیعهد در سال ۲۰۱۷ از دوحه بازدید کرده بود.
جام جهانی برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می‌شود و دوحه امیدوار است که این رویداد مزایای اقتصادی مختلفی را به همراه داشته باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین