تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
plusresetminus
حزب الله: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار خودداری کره شمالی از هرگونه اقدامات تحریک آمیز بیشتر شد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۲۶۷
گوترش: کره شمالی از هرگونه اقدام تحریک آمیز جدید خودداری کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که کره شمالی باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز جدید خودداری نماید.
بر اساس این گزارش، سخنگوی آنتونیو گوترش به نقل از وی گفت که کره شمالی باید به منظور خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره، گفتگو را از سر گیرد.
این در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد شنبه نسبت به استفاده از سلاح هسته‌ای در واکنش به تهدیدات علیه پیونگ یانگ هشدار داد.
بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون شخصاً بر شلیک یک موشک بالستیک جدید قاره پیما با نام «موشک وحشی» نظارت داشت.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون در جریان نظارت بر شلیک این موشک، توسعه سلاح‌های راهبردی و آموزش یگان‌های هسته‌ای تاکتیکی را خواستار شد.
لازم به ذکر است که ارتش کره جنوبی بامداد روز جمعه از شلیک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی خود خبر داد. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنج شنبه هم اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این پرتاب پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد.
وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که روز جمعه توسط کره شمالی پرتاب شد، می‌توانست به خاک آمریکا برسد. «فومیدو کیشیدا» نخست وزیر این کشور هم گفت: ظاهراً موشک کره شمالی در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در نزدیکی جزیره شمالی «هوکایدو» به دریا سقوط کرد. کره شمالی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ موشک شلیک کرده است و این تهدیدات قابل قبول نیست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین