کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در انتهای بازار رقم خورد؛

اُفت ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی شاخص بورس

باشگاه خبرنگاران جوان , 28 آبان 1401 ساعت 13:44

حزب الله:
شاخص کل بورس با اُفت ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۵۲ واحدی ایستاد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شنبه (۲۸ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای بازار با اُفت هزار و ۶۰۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۹۶۴ واحد قرار گرفت.با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۵۲ واحدی ایستاد.

آقای ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز روند بازار کاهشی بود. در آخر بازار امروز گروه خودرویی ها با توجه به اخبار مربوط به حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری شرایط بهتری را تجربه کردند. اخبار کرونایی در چین، کاهش قیمت نفت و کامودیتی‌ها سبب شد گروه فلزات تحت فشار فروش قرار گیرند.
او می‌گوید: این روند نزولی فعلی اصلاح است و نمی‌توان از آن به عنوان ریزش نام برد. به نظر می‌رسد شاخص مجدد مقداری اصلاح داشته باشد که این نیز فرصتی مناسب برای سهامداران جهت چیدن  سبد سهام برای دریافت بازدهی خوب است.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان رسید. «خگستر»، «شپنا» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فولاد»، «فملی» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۳ هزار و ۵۰۹ واحد روی پله ۳۹۷ هزار و ۹۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۳۳ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۷۰ ذمیلیارد سهم به ارزش ۴۶۲ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فرآوره نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۲۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ولملت، سخزر و تکمبا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های خچرخش، کاما و فاسمین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شتوکا، ریشمک و بالاس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت فرزین، کمرجان و ثعمرا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، اعتماد و ثبات در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های پالایش، همای و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شسیپا ۲، خودرو و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد ۶۵۴ و اراد ۱۱۹۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و حآفرین بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


کد مطلب: 297249

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297249/ا-فت-۲۰-هزار-۴۲۰-واحدی-شاخص-بورس

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com