تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
plusresetminus
حزب الله: شهردار کرج با حضور در برنامه «البرز من سلام» ضمن اعلام بخشی از برنامه‌های خود به دغدغه‌های شهروندان پاسخ داد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۲۰۲
اعلام برنامه‌های شهردار منتخب کرج در برنامه «البرز من سلام»
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مهرداد کیانی با حضور در برنامه «البرز من سلام» ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر به خاطر اعتمادی که برای انتخاب او به عنوان شهردار کرج داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه مسئولیت‌هایی که در گذشته در بدنه شهرداری داشتم و با توجه به شناختم از فضا و جریانات شهر، ۱۱ عضو از اعضای شورا به من اعتماد کردند تا یک بار دیگر بتوانم در ایران کوچک خدمتگزار شهروندان باشم.
جذب درآمدهای پایدار با جلب اعتماد سرمایه گذاران
وی در ادامه به مهمترین اولویت وبرنامه‌های خود به عنوان شهردار کرج اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه در مورد اولویت‌ها صحبت کنم لازم است به برخی از چالش‌های کلانشهر کرج اشاره‌ای داشته باشم چون تا زمانیکه مشکلات و موانع به درستی احصاء نشوند، نمی‌توانیم به سمت اصلاح امور پیش برویم.
شهردار کرج اضافه کرد: کاهش درآمد به واسطه کاهش ساخت و سازها مهمترین مشکلی است که امروز شهرداری کرج با آن درگیر است.
وی افزود: البته این مساله فقط مختص شهرداری کرج نیست و اغلب شهرداری‌های کشور با آن درگیر هستند.
کیانی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طی سال‌های گذشته از کرج کوچ کرده و سرمایه خود را در شهرهای دیگری مثل اصفهان، مشهد و...منتقل کرده اند،گفت: اگر به دنبال کسب درآمدهای پایدار هستیم باید به سمت جلب اعتماد افکار عمومی و جذب مجدد سرمایه‌گذاران پیش برویم.
این مسئول با بیان اینکه امروز شهر کرج بیش از هر زمان دیگری به درآمدهای پایدار نیاز دارد، توضیح داد: زیرساخت افزایش درآمدهای پایدار چیزی جز اعتماد سرمایه گذاران نیست.
وی ادامه داد: بسیاری از بناهای شاخصی که در طول دهه‌های گذشته در کرج ایجاد شده، به همت سرمایه گذاران بوده و باید شرایط را برای بازگشت آنها فراهم کنیم.
کاهش معضل ترافیک با هوشمند سازی سیستم حمل و نقل عمومی
شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه ترافیک یکی دیگر از معضلات جدی کلانشهر کرج و سایر کلانشهرهای کشور است، گفت: ترافیک مساله‌ای ملی است و مردم در اغلب شهرها با آن درگیر هستند بنابراین ادعای اینکه شهرداری بتواند به تنهایی این دغدغه را به صفر برساند، واقعیت محور نیست.
وی با تاکید براینکه تمام دستگاه‌های ذی ربط در این حوزه باید همکاری لازم را برای کاهش ترافیک داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به افزایش روز به روز تعداد خودروها باید به سمت هوشمند سازی سیستم حمل و نقل عمومی پیش برویم تا بتوانیم عبورو مرور را برای شهروندان تسهیل کنیم.
وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش ترافیک ایجاد خطوط بی آرتی است که مطالعه اولیه آن از حصارک تا میدان شهید سلطانی انجام شده و امیدواریم به زودی وارد فاز اجرایی شود.
کیانی با بیان اینکه به زودی ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد خطوط مناطق مختلف شهر می‌شود، گفت: امیدواریم با حمایت دولت، بتوانیم این تعداد را به ۲۵۰ دستگاه برسانیم.
ساخت هر کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد
شهردار کرج در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج گفت: این پروژه طی ده دهه گذشته با فرازو نشیب های زیادی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: بنا شده دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلهشر به بهره برداری برسد ولی واقعیت این است این ۷ کیلومتر عملا گره ای از مشکل ترافیک شهر حل نمی‌کند و باید به سمت بهره برداری از ایستگاه‌های دیگر پیش برویم تا شهروندان بتوانند برای سفرهای درون شهری از این سیستم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر از مترو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، ابراز کرد: بودجه اسمی امسال شهرداری ۶۱۰۰ میلیارد تومان است که حتی اگر تمام آن هم محقق شود، برای ایجاد تنها ۴ کیلومتر خط مترو کافی است.
با شهروندان صادق هستیم
شهردار کرج اظهار کرد: در بحث مترو و هر پروژه در دست احداث شهری، بهترین کار صداقت با مردم است چون در غیر این صورت توقعی در آنها ایجاد می‌شود که عملی نیست.
وی تاکید کرد: استاندار البرز تاکید زیادی بر تسریع در تکمیل دو ابرپروژه قطار شهری دارد و ما هم با تمام توان در این مسیر گام برمی‌داریم ولی اینکه به مردم قول دهیم در آینده نزدیک تمام خطوط بارگذاری میشود، کاری نشدنی است.
کیانی همچنین به بحث تاکسی‌های فرسوده فعال در خطوط مختلف اشاره کرد و افزود: به زودی مرکزی برای ارائه خدمات به تاکسی‌داران عزیز در باغستان راه اندازی می‌کنیم تا به این قشر زحمت کش خدمات ویژه ای ارائه دهد. علاوه براین، با بانک شهر هم رایزنی صورت گرفته تا برای نوسازی این ناوگان به صاحبان تاکسی‌های فرسوده تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و بهره ای تقریبا نزدیک به صفر پرداخت شود.
پیش بینی بهره برداری از فاز اول بزرگراه شمالی ظرف دو سال آینده
این مسئول همچنین به آخرین وضعیت بزرگراه شمالی به عنوان دیگر ابرپروژه کلانشهر کرج اشاره کرد و توضیح داد: تا کنون چندین جلسه در این خصوص برگزار شده و طبق آخررین برآوردهای صورت گرفته اگر تزریق مالی به موقع انجام شود، طی دو سال آینده شاهد بهره برداری از فاز اول آن خواهیم بود.
وی همچنین به گلایه شهروندان از وضعیت نامناسب آسفالت برخی معابر شهر اشاره کرد و گفت: این گلایه به حق است ولی با توجه به اعتبارات، تامین قیر و ... اولویت بندی صورت گرفته و عملیات روکش آسفالت در مناطق مختلف در حال انجام است.
کیانی به موضوع عدم صدور پروانه برای ملک‌های قولنامه‌ای هم اشاره کرد و افزود: قبلا برای این ملک‌ها پروانه ساخت و ساز صادر می‌شد ولی با رای مرجع قضایی این روند متوقف شده و این روند از اختیارات شهرداری خارج شده است.
پیگیری برای راه اندازی کارخانه زباله سوز
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مساله مدیریت پسماند و دغدغه شهروندان در این خصوص توضیح داد: طی دو سال گذشته طرح جمع آوری سبدهای زباله با هدف حفاظت از محیط زیست و کاهش فعالیت زباله گردها اجرایی شد ولی به دلایلی آن طور که باید و شاید اثر بخش نبود.
کیانی افزود: بعد از اجرای این طرح قرار بود شهروندان در ساعات مشخصی از شب زباله‌های خود را از منزل خارج کنند یا آنها را در سطلهای مکانیزه‌ای که در هر کوچه جانمایی شده بود، قرار دهند ولی این اتفاق عملا در بسیاری از محلات به درستی انجام نمی‌شود.
وی اضافه کرد: برای مدیریت وضع موجود به دنبال راه کار اساسی هستیم و امیدواریم شهروندان هم در بحث مدیریت پسماند همکاری لازم را داشته باشند چون بدون مشارکت آنها هیچ طرحی نتیجه لازم را نخواهد داشت.
شهردار کرج به برنامه ریزی برای راه اندازی کارخانه زباله سوز هم اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته از سایت زباله سوز تهران بازدید داشتم و چندین جلسه نیز در این خصوص برگزار شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه استاندار البرز هم اهتمام ویژه ای برای راه اندازی کارخانه زباله سوز کرج دارد و امیدواریم با نتیجه بخشی رایزنی‌ها این پروژه در آینده نزدیک کلید بخورد.
این مسئول در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن ابراز خوشحالی از این که بار دیگر فرصت خدمتگزاری به شهروندان فهیم کرج را به دست آورده است، بیان کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند وقول می‌دهم با تلاش سایز همکاران و حمایت شورای شهر  با تمام توان برای جلب رضایت  مردم و توسعه ایران کوچک تلاش کنم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین