تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله:سازمان هواشناسی از سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی یک هفته آینده در ۶ شهر صنعتی و پرجمعیت خبر داد و برای گروه‌های حساس هشدار سطح زرد صادر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۱۸۸
آلودگی ۷روزه هوا در شهرهای صنعتی/ هشدار زرد برای گروه‌های حساس در ۶ شهر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و در سایر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور در شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان،‌ جنوب یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر،‌ رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روز دوشنبه بارش پراکنده گاهی وزش باد و گردوخاک در مناطق یادشده ادامه خواهد داشت. سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی شده است.
از امروز تا آخر هفته با استقرار جو آرام و پایدار در نیمه شمالی کشور در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، تبریز،‌ ارومیه،‌ اراک و اصفهان به‌تدریج افزایش غلظت آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد هستیم. طی 2 روز آینده خلیج فارس مواج است.
توصیف سامانه: پایداری هوا
زمان شروع: یکشنبه 1401/08/29
زمان پایان: سه‌شنبه 1401/09/01
نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی
منطقه اثر: اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرج و تهران.
اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.
توصیه: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین