تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
plusresetminus
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد

حزب الله:رخشان مهر گفت: با بهسازی فضای واحد‌های آموزشی، دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در میهن اسلامی وجود ندارد
۰
کد مطلب : ۲۹۳۵۲۰
مدرسه گلی و خشتی در کشور وجود ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهراله رخشان مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جمع خبرنگاران قزوین با بیان اینکه با بهسازی فضای واحد‌های آموزشی، دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در میهن اسلامی وجود ندارد، گفت: مدارس کانکسی نیز تا سال آینده برچیده می‌شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در کشور وجود دارد که تا سال آینده این مدارس برچیده خواهد شد.
وی اظهار داشت: بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور در اولویت قرار دارد و امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستان‌ها و گرمایشی و سرمایشی در کشور توزیع شده است.
رخشان مهر با اشاره به توسعه فضا‌های آموزشی کشور، تصریح کرد: سال تحصیلی جدید یک هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای آموزشی در قالب ۹ هزار کلاس درس جدید به چرخه فضای آموزشی کشور اضافه شد.
این مسوول با بیان اینکه حدود ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور وجود دارد، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است و با میانگین استاندارد ۳.۲ مترمربع فاصله دارد.
وی اضافه کرد: استانی‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، گیلان لرستان دچار کمبود فضای آموزشی هستند و سرانه پایین‌تری به نسبت سایر استان‌ها برخوردارند که تلاش داریم این کمبود‌ها را با ساخت مدارس جدید مرتفع کنیم.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر، افزود: در این طرح هر کس با دادن هزینه یک آجر می‌تواند در مدرسه سازی سهیم شود.
وی افزود:بیش از یک و نیم میلیون نفر از خیران در کشور در این طرح مشارکت داشته اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین