کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراقبت از ۳ هزار سالمند در ۱۹ مرکز شبانه‌روزی البرز

ایسنا , 12 مهر 1401 ساعت 14:36

حزب الله:به مناسبت هفته سالمند، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی البرز از آسایشگاه سالمندان در محمد شهر کرج بازدید کردند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در این بازدید مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن تبریک روز سالمند به سالمندان و جامعه تحت پوشش، از سالمندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و انسانی یاد کرد و افزود: امروز در بازدیدی که از مرکز نگهداری و اجتماعی سالمندان عزیز داشتیم، شاهد اتفاقات خوبی در رسیدگی به سالمندان عزیز در این مرکز بودیم، هم در بخش مدیریت بهزیستی استان و هم مجموعه مدیران محترم خانه‌ها و مراکز نگهداری سالمندان، شاهد تلاش‌ها و زحمات این عزیزان هستیم.
عبدالله دارایی در ادامه افزود: کمک خیرین عزیز و نیک اندیش در حمایت از چنین مراکزی می‌تواند به ظرفیت‌های موجود آن بیافزاید و با پیشی گرفتن جامعه سالمندی در مقایسه با سال‌های گذشته، ضرورت پرداختن به این امر آشکار می شود.
در ادامه وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز با گرامیداشت نهم مهرماه روز سالمند گفت: ما به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در حوزه سالمندی، برنامه ریزی و هدفگذاری هایی در این بخش داشته ایم و هم اکنون در استان البرز حدود ۳۰۰۰ نفر سالمند نیاز به مراقبت در ۱۹ مرکز به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دو مجموعه به صورت روزانه از خدمات مجموعه بهزیستی بهره مند می شوند، امسال شعاری که تدوین شده به عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند است و ما باید از سالمندان تکریم کنیم، به عنوان خردمندان جامعه، منزلت و شان این عزیزان پرنگ شود و ارتقا سطح زندگی سالمند که زندگی سالمندی صورت پویا و سالم به صورت مشارکت اجتماعی فعال داشته باشند.
صالحی مدیر مجموعه آسایشگاه سالمندان در محمد شهر کرج نیز با ارایه گزارشی از فعالیت مجموعه های آسایشگاهی سالمندان گفت: از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این مکان با ظرفیت ۷۶ تخت برای بانوان عزیز سالمند شروع کردم و در سال ۱۳۹۴ نیز با ظرفیت ۱۰۰ تخت خوابی برای آقایان راه اندازی و اخیرا در کشور برای اولین بار در بخش سالمندان روان قصد فعالیت و راه اندازی مجموعه را در استان البرز داریم.


کد مطلب: 293444

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/293444/مراقبت-۳-هزار-سالمند-۱۹-مرکز-شبانه-روزی-البرز

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com