کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رصد لحظه‌ای تحرکات آمر‌یکا در خلیج فارس/ هرگونه تعرض با پاسخ سخت سپاه موا‌جه می‌شود

تسنیم , 12 مهر 1401 ساعت 14:24

حزب الله:
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش قدرت تهاجمی، دفاعی و پهپادی برای مقابله با دشمنان در خلیج‌ فارس گفت: خلیج‌ فارس همواره مورد رصد شبانه‌روزی قرار دارد و کشورهای متخاصم جرئت عبور از آب‌های سرزمینی را ندارند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار رمضان زیراهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: پس از پیروزی‌های غرورآفرین جمهوری اسلامی در جبهه‌های زمینی و شکست دشمنان، جنگ به خلیج فارس هدایت شد.
وی با بیان اینکه حضور کشورهای استکباری از جمله آمریکا در خلیج فارس این آبراهه استراتژیک ناامن شد، گفت: دشمن در فعالیت کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی 8ساله آنان را مورد هدف قرار می‌داد که نیروی دریایی سپاه برای مقابله به مثل با آنان وارد این نبرد شد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عملیات‌های مهم را حماسه خلیج فارس به‌فرماندهی نادر مهدوی در سال 1366 دانست و خاطرنشان کرد: در این عملیات که 16 مهر ماه سال 1366 انجام شد نادر مهدوی و همرزمانش با آمریکا در خلیج فارس مقابله و ابهت و قدرت استکبار جهانی را سرنگون و نابود کردند.
زیراهی حماسه نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس را ماندگار دانست و با بیان اینکه آنها پس از سرنگونی بالگرد پیشرفته آمریکایی‌ها در خلیج فارس به شهادت رسیدند تصریح کرد: حماسه 16 مهر به‌عنوان روز نیروی دریایی سپاه نام‌گذاری شده است و در این روز هرساله برنامه ویژه‌ای اجرا می‌شود.
وی از برگزاری مراسم ویژه یادواره شهدای حماسه خلیج فارس با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه در بوشهر خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 19 روز 15 مهر ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار می‌شود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از گلباران محل شهادت نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: این مراسم صبح روز 16 مهر ماه با حضور خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برگزار و پس از آن رزمایش دریایی اجرا می‌شود.
زیراهی برگزاری برنامه ویژه در زادگاه شهید نادر مهدوی در روستای بحیری دشتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یادواره شهید نادر مهدوی و همرزمانش بعد از ظهر 16 مهر ماه با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی در گلزار شهدای بحیری دشتی برگزار می‌شود.
وی ضمن اعلام آمادگی دفاعی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌مراتب افزایش چشمگیری نسبت به دوران دفاع مقدس یافته است و همواره تحرکات دشمنان را در خلیج فارس رصد می‌کند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه پایگاه‌های آمریکا در کشورهای منطقه مستقر است، گفت: با افزایش اقتدار و تجهیزات پیشرفته نظامی، دفاعی، پهپادی و موشکی نیروی دریایی سپاه هیچ کشوری از جمله آمریکا جرئت تعرض به آبهای سرزمینی ایران را ندارد.
زیراهی با اشاره به شکست آمریکا و کشورهای استکباری از جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: استکبار جهانی بارها در پی تهدیدات، از ایران در حوزه‌های مختلف شکست خورده است و امروز الحمدلله قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی در بخش‌های نظامی، پهپادی، ناوگان شناور، تهاجمی و اطلاعاتی افزایش یافته است.
وی صفت آمریکایی‌ها را سگ‌گونه دانست و تأکید کرد: آمریکا از قدرت جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران خوب اطلاع دارد در صورت هرگونه تعرض با قدرت بالای تهاجمی مواجه می‌شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بالاترین قدرت منطقه را جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: اکنون پیشرفته‌ترین سلاح در بخش‌های مختلف و سیستم‌های پهپادی، موشکی و شناور در ایران ساخته می‌شود و قدرت سپاه قابل مقایسه با گذشته نیست.
سردار زیراهی اضافه کرد: آمریکا و کشورهای متخاصم در خلیج فارس قدرت و جرئت متوقف کردن شناورهای جمهوری اسلامی ایران را ندارند چون می‌دانند تهاجم سختی علیه آنان می‌شود.


کد مطلب: 293440

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/293440/رصد-لحظه-ای-تحرکات-آمر-یکا-خلیج-فارس-هرگونه-تعرض-پاسخ-سخت-سپاه-موا-جه-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com