تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه بی توجهی و کم کاری در حوزه نوجوانان را نباید ادامه داد و باید روش خود را اصلاح کنیم، گفت: تحلیل رفتار نوجوانان نشان می‌دهد که همراهی آنها با عده‌ای دیگر و عمدتا در بستر فضای مجازی به این دلیل است که ما با آنها همراهی نکرده‌ایم.
۰
کد مطلب : ۲۹۳۴۲۲
با نوجوانان همراهی نکردیم/بی‌توجهی و کم کاری در حوزه نوجوانان را نباید ادامه داد
 اصغر باقرزاده در همایش "مشق ایثار و مقاومت"، اظهار کرد: تحلیل رفتار این بچه هایی که با آنها مواجه‌ایم نشان از عدم ارتباط مستمر، با محبت و تاثیر گذار ما با آنها دارد که نهایتا آنها به طور مستقیم با عده‌ای دیگر و عمدتا از طریق فضای مجازی در ارتباط اند.
وی با بیان اینکه علیرغم اینکه ما محتوای غنی داریم اما نتوانستیم این محتوای غنی را به گوش این نوجوانان و بچه‌ها برسانیم، تصریح کرد: همراهی این‌ها با عده ای دیگر به دلیل این است که ما با آنها همراهی نکرده‌ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وضعیت امروز جوانان و نوجوان را تحلیل و تصریح کرد: به ویژه تحلیل وضعیت امروز نوجوانانی که ما به ظاهر ۱۶ میلیون از آنها را (در وزارت آموزش و پرورش) در اختیار داریم اما به واقع در اختیار نداریم و کسی دیگر در اختیار گرفته است؛ نشان می‌دهد که بسیج امروز  باید قبل از جهاد تبیین، جهاد ارتباط با محبت و مستمر با نوجوانان را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: هر کدام از ما باید موظف باشیم با تعدادی از این نوجوانان رفاقت کرده و همراهی کنیم. ما عمدتا با بچه هایی که دچار گرفتاری شده‌اند یا ارتباط کمی داریم و یا ارتباطی نداریم. باید یک مکان ارتباط مستمر برای دوره نوجوانی فراهم کنیم تا بتوانیم محتوای اصیل را به نوجوانان انتقال دهیم. عرصه جدید بسیج باید عرصه ارتباط با نوجوانان و جوانان باشد.
در بخش دیگر این همایش، ارغوانی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده مرکز مقاومت بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز برای دفاع دین و خاک و با بهره گیری از مکتب سرخ عاشورا در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: بیش از پنج هزار معلم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت، درس عینی و عملی جهاد فی سبیل الله را برای مانایی دین خدا با شهادت خود برای ملت های آزادی خواه جهان ترسیم کردند.
وی تصریح کرد: دنیای استکبار و استعمار جهانی سالها است برای توقف فرهنگ مجهز به مفاهیم والای عاشورا و انتظار، در تلاش و برنامه‌ریزی و اقدام عملی است و برای تحقق اهداف پلید خود در حوزه جنگ نرم با الفاظی به ظاهر مثبت تحت عناوین جذاب و فریبنده "توسعه پایدار" سند سازی می‌کند. این اسناد غیر اسلامی و انسانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد پذیرش و دارای الزام اجراست.  در کشور اسلامی مبنا باید قرآن و اسلام و پیامبر اسلام و اهل بیت باشند تا انسان را از وادی خود ساخته هرزگی و ابتذال برهاند و به مقام خلیفه اللهی برساند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین