کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی سامانه بارانه در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج

پایگاه خبری کرج امروز , 11 مهر 1401 ساعت 13:39

حزب الله:
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: مدیریت اصولی در حوزه حمل و نقل بار درون شهری با استفاده از سامانه‌های هوشمند موجب شفافیت چرخه حمل و نقل و ساماندهی ناوگان، رانندگان و شرکت های فعال در این حوزه می شود، بر همین اساس این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه بارانه کرده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن امیدوارحسینی  اظهار داشت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در راستای اجرای قانون توسعه حمل‌و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، به منظور ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل بار در کلانشهر کرج، از ابتدای سال ۱۳۹۶، کار اجرایی خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه این سازمان با هدف بهبود حمل‌و نقل بار در کرج گام برمی‌دارد، تصریح کرد: روان سازی حمل و نقل بار درون شهری، افزایش ایمنی تردد ناوگان، کاهش آلودگی‌های ناشی از تردد ناوگان بار در کلانشهر کرج از جمله فعالیت‌های این سازمان است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از جمله طرح‌های پیش‌روی این سازمان به مدیریت مکانی - زمانی و الزامات کیفی تردد ناوگان بار در معابر درون شهری با تمرکز بر رویکرد هوشمندسازی، فرهنگ‌سازی راهبران و شهروندان در راستای افزایش ایمنی حمل‌ونقل بار، توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل بار درون شهری و گسترش کمی و کیفی ارائه خدمات معاینه فنی اشاره کرد.
امیدوارحسینی ادامه داد: مدیریت اصولی در حوزه حمل و نقل بار درون شهری با استفاده از سامانه های هوشمند موجب شفافیت چرخه حمل و نقل و ساماندهی ناوگان، رانندگان و شرکت های فعال در این حوزه می شود، بر همین اساس شهرداری کرج با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری، تسهیل در ارائه خدمات و ارتقا سطح رضایت همگانی کاربران، نسبت به راه اندازی سامانه مدیریت حمل و نقل بار و کالا (سامانه بارانه) در شهر کرج اقدام کرده است.
به گفته رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج، سامانه بارانه کرج حاوی کلیه فرآیندهای عملیاتی سازمان حمل و نقل بار با قابلیت اجرای فرآیندها در سمت شهروند و دفاتر بوده و منطبق با دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور طراحی و پیاده سازی شده است.
وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات سامانه بارانه عنوان کرد: این سامانه امکاناتی مانند صدور مجوز بهره برداری برای شرکت‌های حمل ‌ونقل، صدور پروانه فعالیت ناوگان باری، صدور پروانه اشتغال رانندگان و ارسال در لحظه اطلاعات برای  utcms، صدور مجوزهای تردد، کنترل تخلفات اضافه بار، صدور باربرگ جهت جابجایی در بخش درون شهری، اعتبارسنجی اطلاعات و اتصال به سرویس های استعلام کشوری را داراست و گزارش‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
امیدوار حسینی افزود: سامانه بارانه در حال حاضر داری ۹ زیر سیستم است و انتظار می‌رود با استقرار و بهره برداری کامل از سامانه، کلیه فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های حمل ‌و نقل، رانندگان و ناوگان باری در شهر کرج به صورت سیستمی و غیر حضوری صورت پذیرد.


کد مطلب: 293344

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/293344/راه-اندازی-سامانه-بارانه-سازمان-حمل-نقل-بار-مسافر-شهرداری-کرج

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com