تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
plusresetminus
حزب الله:رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با اپلیکیشن‌های جعلی مختلف باشند.
۰
کد مطلب : ۲۹۳۲۹۱
مراقب برنامه‌های جعلی اینترنت استارلینک باشید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان نرم افزار استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای درشبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که بدافزار بوده و اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کند.
وی افزود: همه تبلیغات در این خصوص کاذب بوده و کاربران برای دریافت اپلیکیشن فقط از اپ استورها و سایت‌های رسمی استفاده و به اپلیکیشن‌های ارائه شده در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند.
رئیس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: مجرمان سایبری از این فضا سواستفاده کرده و با ارائه لینک های جعلی و تبلیغات کاذب اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می کنند.
سرهنگ جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود از پیامک های جعلی تحت عنوان خدمات مختلف از سوی کلاهبرداران سایبری خبر داد و یادآورشد که کاربران مراقب این گونه پیامک ها باشند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: کلاهبرداران با ارائه پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ثبت نام سود سهام ، دریافت وام کم بهره و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
سرهنگ جلیلیان در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین