تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
وزیر دفاع آلمان روز شنبه در سفری اعلام نشده به اوکراین، قول داد که در روزهای آینده کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه دفاع هوایی زمینی Iris-T SLM ارائه کند.
۰
کد مطلب : ۲۹۳۱۹۹
وزیر دفاع آلمان در سفر غیرمنتظره به اوکراین، قول ارسال سامانه دفاع هوایی داد
کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با همتای اوکراینی خود الکسی رزنیکوف در شهر بندری اودسا در دریای سیاه اعلام کرد: «تا چند روز دیگر، ما سیستم دفاع هوایی بسیار مدرن Iris-T را تحویل خواهیم داد».
برلین ابتدا در ماه ژوئن وعده داد که حداقل یک واحد Iris-T را به کی‌یف به صورت رایگان ارسال کند.
براساس گزارش‌ها، اوکراین می‌خواهد حداقل یک دوجین را خریداری کند و پیشنهاد داده است که بقیه را مستقیماً از سازنده خریداری کند، اگرچه نیروهای مسلح خود آلمان هنوز خودشان این سیستم‌ها را دریافت نکرده‌اند.
آلمان به تنهایی بیش از 743 میلیون یورو (728 میلیون دلار) تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است، از جمله تحویل چندین سلاح ضد هوایی خودکششی Gepard و هویتزر .PzH 2000.
با این حال، کی‌یف بارها از برلین انتقاد کرد که ظاهراً به اندازه کافی کار نمی‌کند و از ارائه تانک‌های نبرد لئوپارد و خودروهای رزمی پیاده نظام ماردر به آن خودداری می کند. صدراعظم اولاف شولتس در ماه اوت با اشاره به سیستم های Iris-T و رادارهای توپخانه کبرا، اما نه تانک، وعده داد که "مدرن‌ترین و کارآمدترین تجهیزات" آلمان "به زودی" در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. برلین استدلال می‌کند که تا کنون هیچ کشور دیگری تانک‌های مدرن ارسال نکرده است و لامبرشت روز شنبه تکرار کرد که آلمان «همیشه به صراحت اعلام کرده است که ما به تنهایی در این زمینه پیش نخواهیم رفت» تا از «تشدید تنش‌ها» جلوگیری شود. در عوض، برلین به کشورهای ثالث مانند یونان، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک و لهستان پیشنهاد داده است تا در ازای تسلیحات مدرن آلمانی، انبارهای سخت افزار دوران شوروی خود را به اوکراین منتقل کنند.
مسکو مدت‌هاست که از تحویل تسلیحات انتقاد می‌کند و استدلال می‌کند که این سلاح‌ها فقط درگیری را طولانی می‌کنند و خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین