کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسیب به ۴۳ اتوبوس و ۲۵ خودروی آتش‌نشانی در ناآرامی‌های اخیر

ایسنا , 9 مهر 1401 ساعت 14:34

حزب الله:

شهردار تهران درباره خسارت های وارد شده به شهرداری تهران در ناآرامی های اخیر گفت: در این مدت ۴۳ دستگاه اتوبوس شهری، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۵ دستگاه خودرو آتش نشانی شهر تهران دچار آسیب شد که یک دستگاه از این خودروها به طور کامل در آتش سوخت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا زاکانی در حاشیه برنامه‌ای در جمع خبرنگاران درباره خسارت های وارد شده به شهرداری تهران در ناآرامی های اخیر تاکید کرد: یکی از نکاتی که دائم بیان می کنم، این است که این ظلم مضاعفی به مردم شهر تهران است که یک عده ای اعتراض را تبدیل به آشوب می کنند و آن را به جان مردم منتقل می کنند.
وی گفت: در این مدت ۴۳ دستگاه اتوبوس شهری و ۵۴ ایستگاه اتوبوس دچار آسیب شد. همچنین ۲۵ دستگاه خودرو آتش نشانی شهر تهران دچار آسیب شد که یک دستگاه از این خودروها به طور کامل در آتش سوخت.
زاکانی افزود: یکی از اتفاقات زشت اعتراضات اخیر این بود که اغتشاش گران متعرض به پاکبانان و آمبولانس ها شدند.  ما تمامی خسارت ها و مشکلات پیش آمده را جمع بندی کرده ایم و قرار است به دستگاه قضایی منتقل کنیم.
وی که در حاشیه آیین آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی- قرارگاه جهادی مسکن - که صبح امروز - شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱- در مجموعه جنگ افزارسازی منطقه ۱۳ برگزار شد، سخنان می گفت،  درباره این پروژه نیز اظهار کرد: کل مجموعه ساصد ۱۷ هکتار است که ۱۱ هکتار از این پروژه به ساخت بوستان اختصاص پیدا می کند و طبق تفاهمی که با وزارت دفاع صورت گرفته مقرر شد ۲۰۶۰ واحد مسکونی در این مجموعه ساخته شود.
زاکانی افزود: این پروژه بزرگترین اتفاقی است که به یاری خداوند در منطقه ۱۳ روی می دهد تا گره گشایی از زندگی مردم انجام شود که از وزارت دفاع تشکر می کنم‌.
به گفته شهردار تهران، ما امروز همزمان در مناطق ۱، ۴ و ۲۲ افتتاح داریم و جمعا ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز می شود.
وی بیان کرد: پروژه ساخت مسکن که در منطقه ۱۳ امروز کار ساخت آن آغاز شد، برای کارکنان وزارت دفاع است و ۱۱ هکتار آن در قالب پارک با رویکرد تامین سرانه های هفت گانه در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
زاکانی یادآور شد: همچنین تمام امکانات آموزشی در شش هکتاری که در اختیار وزارت دفاع قرار دارد، سرانه های خدماتی مانند آموزشی، سلامت و .... تامین می شود.
وی در پاسخ به این سوال که با ساخت این پروژه احتمال افزایش بار ترافیکی در خیابان پیروزی وجود دارد، تاکید کرد: نمای این پروژه به گونه‌ایست که محور پیروزی دچار بار ترافیکی بیشتری نمی شود. این پروژه در  بخشی که به سمت اتوبان امام علی(ع) قرار دارد، ساخته می شود و قدر السهم شهرداری در سمت خیابان پیروزی است که تبدیل به بوستان و سرانه های خدماتی می شود.
شهردار تهران گفت: هر کاری که برای سازندگی در تهران انجام می دهیم، اتفاق بزرگی را در شهر رقم می زند؛ تمام موضوعات ترافیکی در این پروژه دیده شده و اتفاق بزرگی در منطقه ۱۳ محسوب می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران با توجه به اتمام مهلت قانونی دستگاه ها برای پیوستن به سامانه پنجره جهت ارائه خدمات عمومی هنوز متصل نشده است، افزود: ما از قبل در سامانه شفافیت حضور پررنگ داشته ایم و هم ناظر به سامانه پنجره واحد هستیم و قبل از اتمام موعد مقرر به وزارت ارتباطات اعلام کردیم و منتظر هستیم این تعامل و پیوستگی از سوی وزارت مربوطه اعلام شود. در واقع آنچه باید از سوی شهرداری تهران انجام شود، صورت پذیرفته است.
وی درباره حل مشکل ترافیکی خیابان پیروزی افزود: چون در این محدوده زندگی می کنم، حتما به این مساله رسیدگی خواهم کرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که ترافیک شهر تهران یک موضوع جدیدی نیست؛ و تلاش داریم با تقویت حمل و نقل عمومی گره ترافیکی شهر تهران را رفع کنیم که گام اول ما تاکید بر تقویت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و گام دوم توسعه مترو است.
وی درباره صدور ۶۰۰۰ پروانه ساخت به رغم وجود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در تهران ادامه داد: ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده ای که به آن اشاره شد در کل شهر تهران قرار دارد که شامل ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران می شود که صدور ۶۰۰۰ پروانه ساخت در شهر تهران ناظر بر بسته های تشویقی ای است که شهرداری تهران ایجاد کرده است. 
زاکانی بیان کرد: به عبارتی امکان صدور ۶۰۰۰ واحد مسکونی انتظاری است که از دادن طبقات تشویقی در بافت فرسوده وجود دارد که خود مردم اقدام به ساخت پلاک های فرسوده خود کنند. 
براساس گزارش سایت شهر، وی درباره تعیین تکلیف ساختمان های واجد ارزش و میراثی واقع در ساصد یادآور شد: این ساختمان های ارزشمند در بخش قدر السهم شهرداری تهران واقع شده که می خواهیم این مجموعه های تاریخی را حفظ کنیم.


کد مطلب: 293157

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/293157/آسیب-۴۳-اتوبوس-۲۵-خودروی-آتش-نشانی-ناآرامی-های-اخیر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com