تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
plusresetminus
حزب الله: درباره افزایش حقوق‌ها برای بازنشستگان، مشکل از یک «ویرگول» ایجاد شد که دولت بر اساس آن در بودجه افزایش دَه درصدی حقوق سایر سطوح را در نظر گرفت و بعد از حدود دو هفته تلاش، ویرگولی که نابجا به کار رفته بود، برداشته شد و در نهایت با تعامل هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش معادل ۳۸ درصد و ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح تصویب شده و توسط شورای عالی کار تایید و تصویب و به دولت ابلاغ شد.
۰
کد مطلب : ۲۹۳۱۵۶
مشکلی که از یک ویرگول شروع شد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از روزنامه آرمان ملی نوشت: «معوقات پرداخت‌نشده و افزایش حقوق بازنشستگان از آغاز سال‌ جاری تاکنون از جمله دغدغه‌های مهم بازنشستگان محسوب می‌شود. این در حالی است که به گفته یکی از فعالان صنف بازنشستگان خدمات درمانی هر روز به دلیل افزایش سقف بدهی دولت به تامین اجتماعی کاهش یافته است. از سوی دیگر به گفته مسئولان در این حوزه، اگر بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشود دیگر توانی برای حمایت از بازنشستگان باقی نمی‌ماند.
مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان گرفتار بدقولی
علی دهقان‌کیا، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، در این خصوص به «آرمان ملی» گفت: درباره افزایش حقوق‌ها برای بازنشستگان، مشکل از یک «ویرگول» ایجاد شد که دولت بر اساس آن در بودجه افزایش دَه درصدی حقوق سایر سطوح را در نظر گرفت و بعد از حدود دو هفته تلاش، ویرگولی که نابجا به کار رفته بود، برداشته شد و در نهایت با تعامل هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش معادل ۳۸ درصد و ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح تصویب شده و توسط شورای عالی کار تایید و تصویب و به دولت ابلاغ شد.
او ادامه داد: بر این اساس از شهریورماه سال جاری حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید صادر و پرداخت شده است اما در حال حاضر دغدغه اصلی بازنشستگان بحث مابه‌التفاوت آنهاست که با وجود وعده انجام آن از مهرماه سال جاری هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته و تاریخ دقیقی نیز در این زمینه اعلام نشده است و این عزیزان امیدوارند که حداقل با تعیین زمان پرداخت معوقات بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای خانواده‌های خود داشته باشند.
کاهش خدمات درمانی بازنشستگان
دهقان‌کیا افزود: حل مشکل درمانی و پرداخت بدهی دولت یکی دیگر از مشکلات بازنشستگان است که هر روز به جمعیت آنها افزوده می‌شود و در نتیجه هزینه‌های درمان آنها نیز افزایش می‌یابد. این در حالی است که دولت بدهی خود در این حوزه را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و از این رو هر سال بر مبلغ بدهی دولت به تامین اجتماعی افزوده می‌شود و از سویی حجم مشکلات درمان بازنشستگان نیز افزایش می‌یابد. تا حدی که در حال حاضر دولت ماهانه در حدود شش هزار و ۷۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کند اما هزینه‌ای برای این امر پرداخت نمی‌کند و در نتیجه خدمات هم به‌تدریج از نظر کمی و کیفی به این عزیزان کمتر می‌شود.
این مسئول در حوزه بازنشستگان گفت: هزینه‌های درمان بازنشستگان بسیار بالاست و یکی از دغدغه‌های اصلی آنها نیز نبودِ خدمات درمانی مناسب و ضعف بیمه تکمیلی است. همچنین افزایش قیمت خدمات درمانی در حالی رخ می‌دهد که بازنشستگان توقع دارند خدمات درمانی رایگان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی دریافت کنند و بیمه درمان آنها بسامان برسد.
ورشکستگی صندوق بازنشستگان را تهدید می‌کند
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: ورشکستگی همواره صندوق‌ها و اموال تامین اجتماعی را تهدید می‌کند در این راستا مقام معظم رهبری با درک صحیح از این مساله به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند با تعامل و به‌ویژه افزایش‌نیافتن بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی، این صندوق را از ورشکستگی نجات دهند و اگر مسئولان سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغ‌شده مقام معظم رهبری را اجرا کنند ما از ورشکستگی نجات می‌یابیم. بنابراین مهم‌ترین بندهای این سیاست‌ها شامل بند سوم است که بر حفظ ذخایر بین‌النسلی تامین اجتماعی تاکید کرده و همچنین بند دیگر ابلاغیه درباره تعهدات خارج از توان صندوق است که باعث ایجاد بدهی‌های کلانِ دولت به تامین اجتماعی شده است که بر اساس آن بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار مهمان ناخوانده به صندوق تامین اجتماعی افزوده شده که به دیگر مشکلات این سازمان افزوده شده و در صورت بی‌توجهی به این امر صندوق تامین اجتماعی نیز مانند صندوق لشگری و کشوری ورشکسته می‌شوند که معضلی بسیار ناگوار است؛ چراکه هم‌اکنون این دو صندوق سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی از مخارج عمومی خود برمی‌دارد تا سر پا بماند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین