کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میقاتی: زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است

ایسنا , 31 شهريور 1401 ساعت 14:32

حزب الله:
نخست وزیر لبنان تاکید کرد، زمان آن فرا رسیده ظلمی که در حق فلسطینی‌ها می‌شود، پایان یابد و کشور مستقل آنها تشکیل شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در سخنرانی که در هفتادوهفتمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک داشت، اظهار کرد: مساله فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است. دیگر زمان آن رسیده ظلمی که در حق فلسطینی‌ها می‌شود، پایان یابد و کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شده و تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی در این خصوص اجرا شوند.
میقاتی در ادامه با تاکید بر اینکه لبنان به میانجیگری آمریکا در پرونده تعیین مرزهای دریایی پایبند است، گفت: از حاکمیت، حقوق‌ و منابع‌مان دست نمی‌کشیم و می‌خواهیم راه‌حلی مذاکراتی در این پرونده حاصل شود و البته پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.
نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه لبنان با بدترین بحران اقتصادی-اجتماعی تاریخ خود روبه‌رو است،  گفت: لبنان بر حفاظت از منافع ملی خود تاکید دارد و بر کمک دوستان بین‌المللی خود و در راس آنها کشورهای عربی حساب باز کرده است و از آنها می‌خواهد از لبنان حمایت کنند.
او در ادامه تاکید کرد: بیروت امیدوار است کنفرانس دوستان لبنان که مدت‌ها است فرانسه با همکاری دوستان لبنان میزبان آن است، دوباره برگزار شود.
همچنین میقاتی گفت: بحران آوارگان سوری فراتر از توان لبنان است و تنها راه‌حل واقعی و دائمی برای آن بازگشت در امنیت و احترام شهروندان سوری به کشورشان است.


کد مطلب: 292698

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292698/میقاتی-زمان-تشکیل-کشور-مستقل-فلسطین-فرا-رسیده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com