تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
plusresetminus
حزب الله:دوره جدید حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران با برگزاری دیدار تدارکاتی با اهمیت مقابل یکی از تیم های مطرح دنیا همراه شده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۶۹۶
در انتظار چهره جدید تیم ملی فوتبال ایران با تفکرات پیرمرد پرتغالی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی فوتبال ایران پس از ماه‌ها تنش در تعیین سرمربی نهایی خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بار دیگر حضور کارلوس کی روش را تجربه می‌کند.
فدراسیون فوتبال ایران پس از روی کار آمدن دوباره مهدی تاج تصمیم به استفاده از فرمول مربوط به ادوار جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ گرفت. رئیس فدراسیون سراغ کارلوس کی روش رفت تا پیرمرد پرتغالی که دوره هشت ساله حضورش در ایران با حاشیه‌های فراوان همراه بود بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.
کی روش در نخستین روز حضور دوباره‌اش در تهران با بازیکنان داخلی جلسه تمرینی برگزار کرد تا آنها را برای ادامه حضور برای اردوی اتریش ارزیابی کند. جانشین دراگان اسکوچیچ با نگاهی کاملاً متفاوت نسبت به گذشته با رسانه‌ها برخورد کرد و در مفصل‌ترین مصاحبه خود اذعان داشت که این بار بلیت جام جهانی را به لطف تیم ملی ایران در جیب خود دارد.
در انتظار چهره جدید تیم ملی فرتبال ایران با تفکرات پیرمرد پرتغالی
او روحیه جنگندگی و حاشیه آفرینی را کنار گذاشت و از همه خواست تا به او کمک کنند. کی روش نه تنها هیچ فشاری بابت کمبود زمان در صحبت‌هایش به مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ نیاورد بلکه تمام این فشارها را روی شانه‌های خود انداخت و با جمله «هیچ کس صحبت‌های بازنده‌ها و توجیهات آنها را نمی‌شنود» نشان داد با شیوه رفتاری متفاوتی نسبت به گذشته قرار است تیم ملی را رهبری کند.
حالا کی روش در نخستین بازی باید مقابل تیم ملی اروگوئه افکارش را پیاده کند. اروگوئه که تقریباً تمام ستاره‌هایش را به اتریش فرا خوانده است به عنوان یکی از تیم‌های صاحب سبک دنیا بازیکنانی همچون فرناندو موسلرا (گالاتاسرای)، خوزه ماریا خیمنز (اتلتیکو مادرید)، مارتین کاسرس (لس آنجلس گلکسی)، اکسریچ لئاندرو کابررا (اسپانیول)، رونالد آرائوخو (بارسلونا)، فدریکو پریرا (لیورپول)، ماتیاس وینا (رم)، ماتیاس وچینو (لاتزیو)، لوکاس توریرا (گالاتاسرای)، مائورو آرامباری (ختافه)، فدریکو والورده (رئال مادرید)، رودریگو بنتانکور (تاتنهام)، فاکوندو پلیستری (منچستریونایتد)، دیگو روسی (فنرباغچه)، لوئیس سوارز (ناسیونال)، ادینسون کاوانی (والنسیا) و داروین نونیز (لیورپول) در اختیار دارد.
در انتظار چهره جدید تیم ملی فرتبال ایران با تفکرات پیرمرد پرتغالی
از سوی دیگر کی روش با کمترین تغییر در لیست بازیکنانی که در سه سال گذشته از سوی دراگان اسکوچیچ دعوت شده بودند تصمیم به ارزیابی یاران همیشگی خود نظیر رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی و کریم انصاریفرد گرفت تا شاید آنها بتوانند معمای فنی او را حل کنند.
استراتژی تاکتیکی کی روش در دوره اول حضورش نشان از دفاع مطلق مقابل تیم‌های پرستاره داشت. قطعاً بازی با اروگوئه می‌تواند محک جدی برای تیمی باشد که در گروه B حریفانی همچون انگلیس، آمریکا و ولز دارد.
از سوی دیگر کی روش مهاجمانی نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد که درخشش خیره کننده‌ای در یک سال گذشته با پیراهن تیم‌های باشگاهی خود داشته‌اند و کمک فراوانی در صعود راحت به جام جهانی ۲۰۲۲ کردند.
در انتظار چهره جدید تیم ملی فرتبال ایران با تفکرات پیرمرد پرتغالی
حالا کی روش با مهاجمانی که نیاز به فرصت برای گلزنی دارند مقابل تیمی با مهاجمان طراز اول دنیا همچون سوارز به میدان می‌رود تا شاید تفکرات کی روش همچون صحبت‌هایش در دومین دوره حضور در رأس کادر فنی این تیم تغییر کرده باشد.
تیم ملی ایران با حضور کی روش دیگر دو دستگی را در رختکن خود تجربه نخواهد کرد و برای پیدا کردن شخصیت فنی مورد نظر پیرمرد پرتغالی باید قوانین او را در دیدارهای دوستانه با اروگوئه و سنگال رعایت کند.
تیم ملی فوتبال ایران اول مهرماه مقابل اروگوئه و پنحم مهرمان دومین دیدار دوستانه خود را مقابل سنگال برگزار می‌کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین