تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
plusresetminus
حزب الله:دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز ضمن دعوت مردم به آرامش در جریان اعتراضات اخیر در البرز گفت: اگر امنیت به مخاطره بیفتد زندگی مردم و کسب و کارها را در این شرایط اقتصادی مختل می‌کند. مردم را به آرامش و تامین امنیت دعوت می‌کنیم. اعتراضات در البرز کشته و زخمی نداشته و فقط تعدادی بازداشت انجام شده و در حال پیگیری است.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۶۵۵
اعتراضات کرج کشته و زخمی نداشت اما تعدادی بازداشت شده‌اند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسن مددی روز چهارشنبه  30 شهریور در جمع خبرنگاران افزود: همچنان که در سایر نقاط کشور شاهد تجمعات اعتراضی مردم به برخی رفتارها هستیم در البرز نیز شاهد این موضوع هستیم. اما برای این اعتراضات مسیر قانونی وجود دارد اگر اعتراضات از مسیر قانونی خارج و موجب تعرض به امنیت و آسایش مردم شود دستگاه انتظامی، امنیتی و قضایی مکلف به انجام وظیفه در این بخش خواهد بود.
وی ادامه داد: امیدواریم که مردم فهیم استان شرایط و اوضاع استان را بیشتر درک کنند و متانت و آرامش خود را حفظ کنند. تلاش می‌کنیم  کسانی که از این شرایط سواستفاده داشته باشند و قصد تعرض به امنیت و اموال مردم را داشته باشند پیگیری کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری مسئولان این موضوع از مسیر قانونی تعیین تکلیف شود و افزود: ما همگان را به رعایت نظم و انضباط و امنیت اجتماعی دعوت می کنیم. به هر حال اگر امنیت به مخاطره بیفتد زندگی مردم و کسب و کارها را در این شرایط اقتصادی مختل می‌کند. مردم را به آرامش و تامین امنیت دعوت می‌کنیم. اعتراضات در البرز تا کنون کشته و زخمی نداشته و فقط تعدادی بازداشت انجام شده و در حال پیگیری است.
اشد مجازات برای سارقان در دستور کار است/ 78 سارق حرفه ای در استان طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به دستگیری 78 سارق حرفه ای در استان، اظهار کرد: اعمال اشد مجازات و مجازات‌های تکمیلی  برای سارقان در دستور کار است تا شرایط بر آن‌ها سخت شود.
وی در حاشیه مراسم اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در جمع خبرنگارن گفت: در اجرای برنامه‌های متعدد پیرو تشکیل قرارگاه پیگیری جرائم خاص و مقابله با سرقت در استان با همت نیروی انتظامی و اداره آگاهی شاهد اجرای چهارمین مرحله از طرح مبارزه و برخورد با باندهای سرقت هستیم که به صورت حرفه ای در البرز فعالیت می‌کنند و جان و مال مردم را به مخاطره انداخته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته هشدارهای متعددی به سارقین داده شده بود و به وعده عمل کردیم، افزود: برخی از سارقینی که مسلحانه عمل کرده اند در یک مرحله مطابق حکم مراجع قانونی به عنوان محارب حکم اعدام آن‌ها صادر و اجرا شد. همچنین سارقین مسلح و سارقین سابقه دار را به عنوان پرونده ‌ای خاص در دادسرای کرج پیگیری می‌کنیم. جرم این افراد در دادسرا، دادگاه و مراجع بالاتر و همچنین در معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری استان که توسط رئیس کل دادگستری تعیین شده‌اند نظارت و پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی نهادهای ارفاقی را برای سارقین محدود کرده ایم، گفت: تقریبا می توانم بگویم سارقین از هیچ کدام از نهادهای ارفاقی برخوردار نمی شوند. تمامی مرخصی‌ها را برای آن محدود کرده ایم و اشد مجازات را برای آن ها اجرا می کنیم.
این مسئول با اشاره به دستگیری 78 نفر از سارقین حرفه ای شامل 68 نفر سارق و 10 نفر مال‌خر، تصریح کرد: میزان قابل توجهی از اموال مسروقه هم کشف شده است. به شکات و مالباختگان قول داده‌ایم که پرونده های آن‌ها را پیگیری و به مسترد کردن آن‌ها اقدام شود.
مددی همچنین اظهار کرد: به همه همکاران ابلاغ شده که سارقین حرفه‌ای با سابقه  با سپردن تأمین در دادسرا آزاد نشوند و حتما این افراد در بازداشت بمانند تا زمانی که حکم قطعی  آن ها صادر و به مرحله اجرا در بیاید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز ضمن هشدار به تمام سارقین استان گفت: سارقان بدانند که درالبرز با تأسیس نهادها و سازو کارهایی به دنبال تأمین امنیت و آسایش و دفاع از مال و حریم قانونی مردم هستیم.
مددی افزود: اعمال اشد مجازات و مجازات های تکمیلی  برای سارقان در دستور کار است تا شرایط بر آن‌ها سخت شود؛ به گونه ای که هزینه ارتکاب سرقت در استان  به شدت افزایش یابد و سارقین از حوزه استان خارج شوند یا جرأت ارتکاب مجدد جرم را در استان نداشته باشند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین