کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین فرمان بسیج نیروهای ذخیره را صادر کرد/ بلوف نمی زنیم؛با همه سلاح ها از خود دفاع می کنیم

مهر , 30 شهريور 1401 ساعت 14:09

حزب الله:
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در خطاب به مردم دونباس در شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه هستند گفت سخنرانی امروز من درباره حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان و میهن‌پرستان برای تعیین سرنوشت آینده‌شان و همچنین سیاست‌های خصمانه غرب برای حفظ سلطه‌شان در جهان است.

غرب به دنبال تجزیه روسیه ا ست
رئیس‌جمهور روسیه در ابتدا گفت: هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است و آنها آشکارا گفته‌اند که موفق شدند اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کنند و اکنون زمانِ نابودی روسیه است.
وی دراین‌باره افزود: طرح‌های تجزیه و تضعیف روسیه در غرب از مدت‌ها پیش آماده شده و از این رو آنها باندهای تروریست‌های بین‌المللی در قفقاز را (علیه روسیه) تحریک و تشویق می‌کنند و زیرساخت‌های تهاجمی ناتو را به مرزهای روسیه نزدیک کرده‌اند و روس‌هراسی به سلاح جنگی آنها تبدیل شده است.
پوتین با این حال تأکید کرد: اگر تمامیت ارضی روسیه تهدید شود، روسیه از همه ابزارها و سلاح‌های موجود استفاده خواهد کرد، این بلوف نیست.
ارتش روسیه گام‌به‌گام در حال آزادسازی مناطق است
پوتین با اشاره به «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین گفت: نیروهای ارتش روسیه با شایستگی تمام عمل می‌کنند و گام‌به‌گام در حال آزادسازی مناطق هستند. به گفته رئیس‌جمهور روسیه، هم‌اکنون تمام مناطق جمهوری خلق لوهانسک از وجود شبه‌نظامیان نئونازی پاکسازی شده و نبرد و درگیری‌ها در مناطق جمهوری خلق دونتسک در جریان است.
پوتین فرمان بسیج نیروهای ذخیره را صادر کرد
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اعلام کرد «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را امضا خواهد کرد. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌دانم.
به گفته پوتین، اقدامات (اداری) مربوط به این بسیج عمومی محدود از از امروز آغاز شده و تأکید کرد که تنها نیروهای ذخیره مشمول سربازی اجباری هستند و کسانی که نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تجربه مرتبط و نظامی هستند در اولویت قرار دارند.
پوتین دراین‌باره افزود: شهروندانی که در دوره بسیج عمومی به ارتش ملحق می‌شوند، از شرایط و خدمات و ضمانت‌های اجتماعی نیروهای قراردادی برخوردار می‌شوند و در این عین حال قرارداد نیروهای نظامی تا پایان بسیج عمومی تمدید خواهد شد.
مسکو از همه‌پرسی مناطق شرق اوکراین حمایت می‌کند
پوتین با اشاره به تصمیم مناطق شرقی اوکراین برای برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه گفت: هدف اصلی عملیات ویژه روسیه در اوکراین همچنان آزادسازی دونباس است. مسکو از نتایج همه‌پرسی در مناطق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون حمایت می‌کند.
وی دراین‌باره گفت: پارلمان‌ها و ادارات نظامی-مدنی جمهوری‌های خلق در دونباس (لوهانسک و دونتسک) و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون تصمیم گرفته‌اند برای آینده قلمرو خود همه‌پرسی برگزار کنند و برای این منظور به سمت روسیه آمده‌اند و درخواست پشتیبانی از این اقدام را دارند. من تأکید می‌کنم که ما برای تأمین امنیت شرایط برگزاری همه‌پرسی، هر کاری را انجام می‌دهیم تا مردم (این مناطق) اراده و خواست خود را بیان کنند.
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد: مردم مناطق لوهانسک و دونتسک و همچنین دیگر مناطق آزادشده نمی‌خواهند دیگر به سرکوب رژیم نئونازی اوکراین تن دهند. زیرا آنها جنایت‌های نیروهای نظامی کی‌یف را تجربه و مشاهده کرده‌اند.


کد مطلب: 292589

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292589/پوتین-فرمان-بسیج-نیروهای-ذخیره-صادر-بلوف-نمی-زنیم-همه-سلاح-خود-دفاع-می-کنیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com