تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
plusresetminus
برنامه های پاییزی مرکز پویانمایی صبا برای پخش از شبکه‌های سیما اعلام شده و قرار است پخش سری جدید "شکرستان" و ۱۷ انیمیشن دیگر از تلویزیون پخش شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۸۴
پخش «شکرستان» جدید و ۱۷ انیمیشن دیگر از تلویزیون
 مرکز پویانمایی صبا همزمان با آغاز فصل پاییز ۱۷ عنوان برنامه برای پخش از ۱۰ شبکه  سیما را تدارک دیده است.
بنابراین گزارش، «شکرستان»، «باغ قصه ها»، «قصه های ریرا»، «ماهی بادکنکی»، «جنگل فندوق»، «آقامعلم و بچه ها»، «نقاش کوچولو»، «رعنا دختر دهقان»، «فرایند»، «همسایگان»، «جنگل»، «مهد حیوانات»، «چیا»، «موزه»، «پند پارسی»، «جعبه جورواجور» و «محله سبزیجات» عنوان ۱۷ برنامه ای است که توسط مرکز پویانمایی صبا برای پخش در روزهای پاییزی از شبکه های مختلف سیما در نظر گرفته شده است.
فصل جدید «شکرستان» که همچون فصول دیگر خود از ۱۰۰کاراکتر برخوردار است با نگاهی به قصه‌هایی از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی در ۱۳ قسمت ۱۶ دقیقه ای تهیه و تولید شده، و همه داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. و در هر قسمت بیننده شاهد داستانی مجزا است.
شخصیت های شکرستان بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را پیش می برند. قصه‌های شکرستان بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی- شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن به رشته تحریر در آمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده تا با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و  رفتارهای اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند.
مجموعه «باغ قصه ها» تولیدی دیگر از مرکز پویانمایی صبا است که در هرقسمت از داستان های خود سعی دارد با کاراکتر باغبان مهربان و گربه ای به نام پیشل خالق قصه های پند آموز برای خردسالان باشد. این مجموعه در ۲۶ قسمت ۸ دقیقه ای پاییز امسال از شبکه پویا به نمایش در می آید.
«قصه های ریرا» که در ۲۶ قسمت ۱۰ دقیقه ای برای مخاطبین خردسال تولید شده و در فصل پاییز از شبکه پویا پخش خواهد شد، داستان یک دختر بچه کنجکاو چهار ساله را به تصویر می کشد که معمولاً برای به دست آوردن تجربه‌های جدید دچار دردسر می‌شود.
سری جدید مجموعه «ماهی بادکنکی» که در ۱۳  قسمت ۱۲ دقیقه ای برای گروه سنی کودکان تهیه و تولید شده از دیگر برنامه های مرکز پویانمایی صبا برای پاییز است که هم اکنون در حال پخش از شبکه نهال است. این مجموعه با نگاه به موضوعاتی چون تبیین سبک زندگی سالم برای کودکان، مهارت‌های زیستی، بالابردن مسئولیت های اجتماعی، همیاری و افزایش هوش هیجانی، خلاقیت، خانواده، محیط زیست و همچنین بازشناسی آیین ها و سنن ساخته شده است.
مجموعه دیگری که پاییز امسال به روی آنتن می رود «جنگل فندق» نام دارد. مجموعه ای که در قالب کاراکتر حیوانات دوست داشتنی، راوی داستان های جذاب برای کودکان خواهد بود. «جنگل فندق»  در ۱۵ قسمت ۱۲ دقیقه ای تولید شده و از شبکه نهال به روی آنتن خواهد رفت.
«آقامعلم و بچه ها» عنوان مجموعه ای است که در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه ای برای مخاطبین کودک تهیه شده و در آن مخاطبان شاهد نوع تعامل و ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان می شوند. قهرمان داستان این پویانمایی، معلمی است که محل رجوع تمام مشکلات بچه ها و فصل الخطاب روایت هاست. مجموعه «آقا معلم و بچه ها» پاییز امسال مهمان مخاطبان شبکه دو، نهال و آموزش خواهد بود.
«نقاش کوچولو» مجموعه جذاب دیگری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در ۲۶ قسمت ۱۱ دقیقه ای تولید شده که به زودی از شبکه پویا و جام جم پخش می شود. در این مجموعه که بر اساس  نقاشی های یک کودک که از دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می شوند، سعی شده قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکوفا شود.
سری جدید «رعنا دختر دهقان» در ۱۳ قسمت ۱۸ دقیقه ای برای مخاطبین کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است و داستان این مجموعه در یک شهر قدیمی از ایران رخ می دهد و در هر قسمت از آن به واسطه اشتباهات یا خودخواهی های یک یا چند نفر از اهالی شهر به ویژه حاکم شهر مشکلاتی برای مردم رخ می دهد که دختر بچه ای به نام رعنا با هوش و ذکاوت فراوان خود راه حل هایی ارائه می کند و مردم را از مشکلات رها می سازد.
مجموعه «فرآیند» از تولیدات دیگر مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای  با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات علمی مخاطبان کودک و نوجوان تهیه و تولید شده و به زودی از شبکه امید به روی آنتن می رود.
«همسایگان جنگل» داستان جنگلی است که در آن جنگل حیوانات برای کمک به یکدیگر آماده هستند و در کنار هم مشکلاتشان را برطرف می‌کنند. شکارچی در این جنگل به فکر شکار حیوانات است و برای آنها دردسرهایی ایجاد می‌کند اما آنها به کمک پویا و پدرش که جنگلبان است جلوی نقشه‌های شکارچی را می‌گیرند.
«مهدکودک حیوانات» (فینگیلیا) که با هدف هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس در خردسالان به تولید رسیده‌ است از دیگر برنامه های تولیدی مرکز پویانمایی صبا برای فصل پاییز است که در آن شخصیت های مهدکودک حیوانات ساده و درعین حال خلاقانه پردازش شده اند مرکز پویانمایی صبا سری جدید مجموعه  مهدکودک حیوانات را با رویکرد تقویت روحیه اعتماد به نفس و آماده سازی  صحیح کودکان، برای زندگی فردی و اجتماعی، برای پخش در روزهای پاییز تولید کرده است.
سری جدید مجموعه «چیا» در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه ای برای مخاطبین خردسال تهیه و تولید شده است.
این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات اوت، در ابعاد ۴K تولید شده است، در تمامی قسمت‌ها علاوه بر طرح سوال و رسیدن به پاسخ، به موضوعات فرعی دیگری که در این میان به وجود می‌آیند پرداخته می‌شود. موضوعاتی کوچک اما مهم که به طور مستمر در طول مجموعه به آن‌ها اشاره می‌شود و گاه با زبان طنز روایت شده و نهایتا راهکارهایی نیز ارائه می‌گردد. در «چیا» همچنان تاکید بر این است که از نصیحت مخاطب دوری کنیم و در یافتن  راه حل مشکلات همراه شخصیت‌ها و مخاطب باشیم.
مجموعه «موزه» در ۱۳ قسمت ۱۸ دقیقه ای از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبان کودک است، این انیمیشن تاریخچه آثار هنری ایرانی را به تصویر می کشد و هدف از ساخت این مجموعه آشنا ساختن کودکان با تاریخچه آثار هنری، شناخت هویت های تمدنی، اجتماعی و فرهنگی است. همچنین موضوع و دکورهای این مجموعه با بهره گیری از فضاها و بناهای تاریخی ایران ساخته شده تا پیوندی دوباره با نقش کاربردی معماری ایرانی و تزیینات داخلی برقرار کند.
مجموعه «پند پارسی» مخصوص کودک و نوجوان در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای تهیه و تولید شده است،  
در سری جدید مجموعه پند پارسی تلاش شده تا توأم با بکارگیری از گنجینه های ادبی بزرگانی چون سعدی و مولانا از حکایات برخی ملل مختلف به شیوه نوین بهره گرفته شود بنابراین مجموعه پویا نمایی پند پارسی در سری جدید خود کمتر راوی قصه های اقتباسی خواهد بود البته با این وجود تیم نویسنده این انیمیشن سعی داشته تا در نگارش ماجراهای پند پارسی، فرم پندگونه وحکایتی اثر را تا حدی حفظ کند و وفادارانه به آن روایت کننده قصه های دیدنی وشنیدنی این مجموعه باشد
سری جدید «جعبه جورواجور» در ۳۰ قسمت ۹ دقیقه‌ای برای مخاطبان  خردسال تهیه و تولید شده است   که شخصیت  پسر بچه پنچ ساله به نام هوشیار را روایت می کند که در پاییز امسال از شبکه پویا به روی آنتن می رود.
مجموعه جدید دیگر که پاییز امسال به روی آنتن می رود و برای مخاطبین خردسال  تولید شده «محله سبزیجات» است، این مجموعه به آموزش مهارت های اجتماعی همچون انجام کارهای گروهی و همکاری، وظیفه شناسی، رعایت قانون و ... می پردازد.
بازپخش مجموعه انیمیشن «سلام بر ابراهیم» کاری از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صبا است که به تهیه‌کنندگی اسدالله دیانتی و کارگردانی اسماعیل یوسفی در چهار فصل تولید شده که قرار است در قالب ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای از شبکه امید به نمایش درآید.
این سریال روایتی از زندگی شهید ابراهیم هادی است که با کیفیت ۴k تولید شده است، زندگی شهید هادی در این انیمیشن، به چهار فصل تقسیم شده است، فصل اول آن، دوران کودکی تا جوانی و فعالیت های فرهنگی و مذهبی این شهید را به تصویر می کشد، فصل دوم آن به حضور شهید هادی در جبهه غرب و مبارزات ایشان در آن منطقه خواهد پرداخت، و دو فصل دیگر نیز  به فعالیت این شهید در جبهه جنوب و حضور در دو عملیات فتح المبین و والفجر مقدماتی به ویژه وقایع مربوط به کانال کمیل می پردازد که منجر به شهادت ایشان می شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین