تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس کمیته بین المللی المپیک در پیامی همبستگی و صلح را دو رکن اصلی بازی‌های المپیک دانست.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۷۸
پیام کمیته بین‌المللی المپیک به مناسبت روز جهانی صلح
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کمیته بین المللی المپیک به مناسبت روز جهانی صلح بیانیه‌ای صادر کرده است. امسال، موضوع روز جهانی صلح "به نژادپرستی پایان دهید و سازش کنید" است؛ پیامی که کمیته بین المللی المپیک و جنبش المپیک آن را بیان کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ایده اساسی پشت بازی‌های المپیک، متحد کردن جهان در رقابت مسالمت آمیز است. 
در طول بازی‌های المپیک، ورزشکاران با کنار گذاشتن تفاوت‌ها، مأموریت صلح را تجسم می‌بخشند. آنها در حالی که با آرامش زیر یک سقف در دهکده المپیک زندگی می کنند، در رقابت شدید با هم هستند. به همین خاطر بازی‌های المپیک، نمادی از صلح است اما صلح فراتر، نادیده گرفتن تفاوت هاست که در آن همه بتوانند شکوفا شوند؛ جهانی عاری از نژادپرستی و هر گونه تبعیض. سیاست عدم تبعیض به تنهایی برای ایجاد صلح پایدار کافی نیست.
 پیر دو کوبرتن بازی‌های المپیک را احیا کرد تا از طریق ورزش به صلح کمک کند. وی به این ترتیب اعلام کرد: تا زمانی که تعصباتی که امروز نژادهای مختلف را از هم جدا می کند از بین نرود، صلح نخواهیم داشت. بنابراین، این سیاست عدم تبعیض بخشی جدایی ناپذیر از بازی های المپیک و IOC به عنوان یک سازمان است. این اصل عدم تبعیض در منشور المپیک گنجانده شده است و توسط ورزشکاران در بازی های المپیک تجسم یافته است، بنابراین منبع الهام میلیاردها نفر در سراسر جهان است.
با این حال، سیاست عدم تبعیض به تنهایی برای ایجاد صلح پایدار کافی نیست. ما نه تنها باید به یکدیگر احترام بگذاریم، بلکه باید جلوتر برویم و از یکدیگر حمایت کنیم. ما باید همبستگی نشان دهیم. بدون همبستگی، صلح وجود ندارد. همبستگی در قلب بازی های المپیک قرار دارد. به همین دلیل است که IOC در همین راستا ۹۰ درصد از کل درآمد خود را برای حمایت از ورزشکاران و توسعه ورزش در سراسر جهان توزیع می کند.
در ادامه آمده است: آنچه برای اوکراین صدق می کند برای سایر اعضای جامعه المپیک ما نیز صدق می کند. IOC به دلیل تعهد خود به همبستگی، اولین تیم المپیک پناهندگان را برای بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ و تیم دیگری را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تشکیل داد. برای اولین بار در تاریخ المپیک، ورزشکاران پناهنده دوش به دوش همه در بازی‌های المپیک شرکت کردند. سایر کمیته های ملی المپیک، پیام امیدبخش را برای همه پناهندگان در سراسر جهان ارسال می کند. در حالی که آنها کشور، پرچم و سرود ندارند ولی این ورزشکاران پناهنده در المپیک پشت سر پرچم و سرود المپیک مورد استقبال قرار گرفتند. امروز به آنها خانه ای در دهکده المپیک پیشنهاد می کنیم.
امروز، ما متحد می ایستیم و مجدداً همبستگی کامل خود را با جامعه المپیک اوکراین تأیید می کنیم. آنچه در مورد اوکراین صدق می کند برای سایر اعضای جامعه المپیک ما نیز صدق می کند. ما یک سازمان جهانی هستیم. به همین دلیل است که ما از جوامع المپیک در افغانستان، یمن و بسیاری از کشورهای دیگر که تحت تأثیر جنگ ها و درگیری ها در سراسر جهان هستند، حمایت می کنیم.
این تلاش‌های همبستگی همچنین در قلب تعهد ماست. IOC پل‌هایی را از طریق ورزش ایجاد کرده و راه را برای درک بیشتر، ترویج صلح و آشتی هموار کرده است. این امر به ویژه در سال های اخیر در بسیاری از موقعیت ها و چالش ها مانند دو کره، ارمنستان، آذربایجان، صربستان، کوزوو، اسرائیل، فلسطین، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر صادق است. از آنجایی که بشریت با بسیاری از بحران های وجودی همزمان مواجه است، ماموریت صلح و همبستگی ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین