تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
plusresetminus
حزب الله: صدراعظم آلمان در هفتادوهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت، پوتین تنها در صورتی دست از "جاه‌طلبی‌های امپراتوری" خود که خطر نابودی اوکراین و روسیه را در پی دارد، دست می‌کشد که تشخیص دهد نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۵۴
اولاف شولتس: پوتین باید بپذیرد که نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان سه‌شنبه در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی گفت: به همین دلیل است که ما هیچ صلحی را که روسیه دیکته کند، نمی‌پذیریم و به همین دلیل است که اوکراین باید بتواند حمله روسیه را دفع کند.
صدراعظم آلمان گفت که بازگشت امپریالیسم با جنگ پوتین علیه اوکراین، فقط یک "فاجعه" برای اروپا نبود، بلکه برای "نظم صلح جهانی مبتنی بر قوانین" بود. او از سازمان ملل خواست که از این موضوع در برابر کسانی که ترجیح می‌دهند جهانی که در آن "قوی‌ها بر ضعیف‌ها حکومت می‌کنند" دفاع کند.
شولتس پرسید: آیا ما شاهد درمانده‌ای هستیم که برخی می‌خواهند ما را به نظم جهانی‌ای بازگردانند که در آن جنگ یک ابزار مشترک سیاسی است، کشورهای مستقل باید به همسایگان قوی‌تر یا اربابان استعمارگر خود بپیوندند و رفاه و حقوق بشر امتیازی برای افراد خوش‌شانس است؟
او افزود: یا اینکه ما با هم می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که جهان چندقطبی قرن بیست و یکم یک جهان چندجانبه باقی می‌ماند؟ پاسخ من به عنوان یک آلمانی و اروپایی این است؛ باید به آن برسیم. برای دستیابی بهتر به این هدف، جنوب جهانی نیاز به اظهارنظر بیشتری در امور جهانی دارد. با مسئولیت بیشتر، اعتقاد بیشتری حاصل می‌شود.
کشورهای غربی از زمانی که روسیه حمله خود به اوکراین را در ۲۴ فوریه آغاز کرد، برای نفوذ دیپلماتیک با روسیه در حال رقابت هستند. شولتس اعلام کرد که برلین میزبان کنفرانسی در مورد بازسازی اوکراین در ۲۵ اکتبر خواهد بود. به گفته شولتس، آلمان با "هزینه هنگفت بازسازی این کشور" به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین