تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
plusresetminus
حزب الله:نخست‌وزیر ژاپن در هفتادوهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، حمله روسیه به اوکراین را به عنوان "عامل بی‌ثبات‌کننده بنیان اصلی نظم بین‌المللی" محکوم کرد و گفت که "حاکمیت قانون و نه اجبار قدرت" باید حاکم باشد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۵۰
کیشیدا: حمله روسیه نقض منشور سازمان ملل است/برای دیدار با کیم جونگ اون آماده‌ام
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن سه‌شنبه در سازمان ملل گفت: تهاجم روسیه به اوکراین رفتاری است که فلسفه و اصول منشور سازمان ملل متحد را زیر پا می‌گذارد... هرگز نباید چنین چیزی را تحمل کرد.
کیشیدا که اهل هیروشیماست، اولین شهری که تا به حال هدف بمباران اتمی قرار گرفته است، همچنین تهدید سلاح‌های هسته‌ای توسط روسیه را محکوم کرد. روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد و اندکی پس از آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، احتمال حمله اتمی را به صورت ضمنی مطرح کرد.
ماه گذشته، یک دیپلمات روس در سازمان ملل گفت که درگیری در اوکراین استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای را تضمین نمی‌کند، اما مسکو می‌تواند تصمیم بگیرد از زرادخانه هسته‌ای خود در پاسخ به "تجاوز مستقیم" کشورهای ناتو بر سر این حمله استفاده کند.
فومیو کیشیدا همچنین گفت: تهدید تسلیحات هسته‌ای، مانند آنچه روسیه این بار انجام داد، چه رسد به استفاده از آن، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جامعه بین‌المللی است و هرگز قابل قبول نیست.
کیشیدا همچنین بار دیگر تاکید کرد که آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ و همچنین حل و فصل مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی در دهه‌ها پیش و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین