تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
مجلس نمایندگان دومای روسیه با رأی مثبت اکثریت نمایندگان قانون «افزایش همبستگی در ارتش» را تصویب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۴۲
تصویب قانون «افزایش همبستگی در ارتش» در دومای روسیه
 مجلس نمایندگان دومای روسیه روز سه‌شنبه قانونی را برای مجازات سربازان و نظامیان تصویب کرد.
این قانون با رأی مثبت اکثریت نمایندگان دوماً تصویب شد و عنوان آن «افزایش همبستگی در ارتش» اعلام شده است.
قانون یاد شده در واقع براساس اصلاحاتی در قوانین قبلی صورت گرفته و مجازات نیروهای نظامی و اعضای ارتش روسیه را در صورت عدم پیروی از دستورات، فرار از خدمت یا تسلیم شدن به دشمن افزایش داده است.
بر اساس قانون جدید روسیه، حبس ترک یگان نظامی در دوران جنگ از ۵ به ۱۰ سال افزایش یافته است و سربازانی که داوطلبانه تسلیم دشمن شوند با مجازات تا ۱۰ سال زندان مواجه خواهند شد.
همچنین گفته شده افرادی که از رفتن به جنگ یا پیروی از دستور مافوق خود در دوران جنگ امتناع کنند با مجازات تا ۱۰ سال حبس مواجه خواهند شد.
قانون یاد شده زمانی به صورت اجرایی و عملی درخواهد آمد که مجلس اعلای روسیه نیز آن را تصویب و سرانجام به امضای «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور برسد.
از سوی دیگر، همزمان با تصویب این قانون، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که در صورتیکه ساکنان دونباس و مناطق آزاد شده در اوکراین تصمیم بگیرند بخشی از روسیه شوند، مسکو از آنها حمایت خواهد کرد.
رئیس دومای دولتی روسیه در این باره اضافه کرد: آنها باید این موضوع را امروز درک کنند که ما از آنها (ساکنان دونباس) انتظار داریم آزادانه اراده خود را ابراز کنند.
معاون اول رئیس مجلس علیا روسیه هم پیشتر از برگزاری همه پرسی در دو جمهوری لوهانسک و دونتسک استقبال کرد.
«آندری تورچاک» اعلام کرد که همه پرسی در مورد الحاق دونباس به روسیه قطعاً برگزار خواهد شد و موجب می‌شود به طور قانونی این منطقه و دیگر مناطق آزاد شده به عنوان بخشی از روسیه تثبیت شوند.
این مقام ارشد روس با تاکید بر ضرورت برگزاری همه پرسی در منطقه دونباس افزود که این ضرورتی است که مدتها به تعویق افتاده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین