تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور بولیوی در سخنرانی سازمان ملل علیه نظام سرمایه داری انتقاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۵۳۸
رئیس جمهور بولیوی آمریکا راعامل شکست جنگ علیه موادمخدر عنوان کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «لوئیس آرس»، رئیس جمهور بولیوی در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک، نظام سرمایه داری را مسئول جهانی پر از نابرابری و به خطر انداختن حیات بشریت و سیاره زمین عنوان کرد.
آرس ۱۴ پیشنهاد را برای حرکت به سوی «جهانی با عدالت اجتماعی بیشتر» در نشست مجمع عمومی مطرح کرد که از جمله این پیشنهادها نیاز به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اجتناب از بحران غذایی بود.
او گفت که جنگ با مواد مخدر شکست خورده است و این شکست را به گردن آمریکا انداخت و افزود: جنگ علیه مواد مخدر که عمدتاً توسط ایالات متحده آغاز شد، شکست خورده است و بنابراین نیاز فوری آمریکا این است که تحلیلی عمیق در مورد این شکست انجام دهد تا مشخص شود که چرا آمریکا اینک تبدیل به یکی از کشورهای مصرف کننده اصلی (مواد مخدر) در جهان شده است.
آرس همچنین مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانند تحریم‌ها علیه ونزوئلا و کوبا ابراز کرد.
وی در مجمع عمومی گفت: در دنیایی که تحت تأثیر بحران‌ها و همه‌گیری (کرونا) قرار گرفته، غیرقابل تصور است که اقدامات قهری یکجانبه همچنان اعمال شود تا اراده دولت‌ها به قیمت گرسنگی و رنج مردمشان محدود شود.
آرس همچنین از کشورهای سرمایه داری به دلیل سرمایه گذاری در جنگ انتقاد کرد و گفت: ما متاسفیم در حالی که کشورهای سرمایه داری مبالغ هنگفتی را برای جنگ کنار می‌گذراند، کمک‌های ناچیزی برای توسعه یکپارچه و پایدار، برای استعمار زدایی و پدرسالاری زدایی، ریشه کنی فقر و نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.
رهبر بولیوی با بیان اینکه منابع مالی اختصاص داده شده به درگیری بین روسیه و اوکراین ۲۰ برابر بیشتر از منابع مالی اختصاص داده شده به صندوق آب و هوای سبز در یک دهه گذشته است، گفت: صلح با خرید و فروش تسلیحات به دست نمی‌آید، بلکه با همکاری مشترک برای رسیدن به هدف به دست می‌آید. ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی همه کشورها را بسازید و در صورت لزوم بازسازی کنید.
رهبران جهان از روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر / ۲۹ شهریور در مقر سازمان ملل متحد واقع در شهر نیویورک گرد آمده اند تا با شرکت در هفتاد وهفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و چالش‌های جهانی با هم در میان بگذارند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین