کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گروه دوازده در وین!

روزنامه همشهری , 29 شهريور 1401 ساعت 13:54

حزب الله:
بخش مهمی از ترکیب ایران را در جام جهانی، لژیونرها می‌سازند و بخش مهمی از این لژیونرها نیز در کشورهای اروپایی توپ می‌زنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«طلایی‌بودن یا نبودن این نسل از تیم ملی، مسئله‌ای است که با گذر زمان مشخص خواهد شد. اینکه آیا در آستانه جام جهانی قطر با بهترین تیم ملی ایران همه ادوار این جام روبه‌رو هستیم یا نه، تردیدی است که زمان به آن پاسخ می‌دهد. با این حال در یک مورد شکی وجود ندارد. اینکه تجربه بین‌المللی این تیم از همه تیم‌های ملی در دوره‌های قبلی حضور ایران در جام جهانی بیشتر است. البته که قبلا تیم ملی با ستاره‌های بزرگی مثل دایی و کریمی راهی جام جهانی شده اما این‌ بار تعداد لژیونرها در تیم ملی، حتی از تعداد مهره‌های شاغل در لیگ برتر بیشتر شده است.
بخش مهمی از ترکیب ایران را در جام جهانی، لژیونرها می‌سازند و بخش مهمی از این لژیونرها نیز در کشورهای اروپایی توپ می‌زنند. ۱۲ بازیکن شاغل در لیگ‌های اروپایی، به اردوی اتریش دعوت شده‌ و خودشان را به تیم کارلوس کی‌روش رسانده‌اند. ستاره‌هایی که این روزها سرشار از انگیزه هستند و آماده انفجار در قطر به‌ نظر می‌رسند. نمایش‌های این روزهای لژیونرهای اروپایی تیم ملی، این انگیزه را به‌وضوح آشکار می‌کند. آنها آماده می‌شوند تا یکی از مهم‌ترین نقاط عطف دوران فوتبال‌شان را پشت سر بگذارند. آنها ضامن شلیک را کشیده‌ و می‌خواهند در قطر، مهارنشدنی باشند. همه این پسرها آماده‌اند تا بهترین نسخه از خودشان را مهیای حضور در جام جهانی کنند. شاید آنها در کنار هم، نخستین صعود تاریخ ایران به مرحله حذفی جام را نیز رقم بزنند.
مهدی طارمی در گذشته هم امید اول ایران برای جام جهانی قطر بود. یک ستاره آماده که از ساده‌ترین موقعیت‌ها زیرکانه‌ترین گل‌ها را بیرون می‌کشد. خیلی‌ها نگران بودند که اختلاف نظر با سرمربی قبلی، استارت‌های انفجاری مهدی را در جام جهانی خنثی کند اما او حالا در تیم ملی زیر نظر مربی محبوبش به میدان می‌رود و بعد از درخشش خیره‌کننده در پورتو، به زدن نخستین گل در جام جهانی فکر می‌کند. مهدی در قطر، یک ستاره مهم برای فوتبال ایران خواهد بود؛ بازیکنی که با زدن یک گل حساس برای پورتو روبه‌روی استوریل، خودش را به اردوی تیم ملی رسانده و البته با چند سؤال جنجالی درباره شیرجه‌زدن نیز روبه‌رو شده است.
کریم انصاری‌فرد هم بازگشت به تیم ملی بعد از غیبت در دو اردو را با زدن نخستین گل برای اومانیا در فوتبال قبرس جشن گرفته است. علیرضا جهانبخش که این اواخر کاپیتان تیم ملی هم شده، تحول مهمی را در هفته‌های گذشته تجربه کرده است. او که از شروع فصل نیمکت‌نشین فاینورد به شمار می‌رفت، اواخر هفته گذشته با زدن دو گل برای تیمش، دومین بازیکن برتر هفته لیگ اروپا شد و اوایل این هفته در ترکیب ثابت فاینورد روبه‌روی آیندهوون قرار گرفت و پاس گل داد. سردار آزمون هم اگر چه از نیمکت جدا نشده و به ترکیب ثابت لورکوزن نرسیده اما با زدن یک توپ به تیر دروازه، آمادگی‌اش را به مربی تیم نشان داده است. برخورد صمیمانه او با کی‌روش در بازگشت به اردو نشان می‌دهد که همه تمرکز این بازیکن روی درخشش در قطر استوار شده است.
شاید در ماه‌های گذشته هیچ بازیکنی در تیم ملی به اندازه صادق محرمی تحت فشار نبوده است؛ بازیکنی که حضور ثابتش در ترکیب تیم اسکوچیچ، همواره با انتقادهایی روبه‌رو می‌شد. جدایی اسکو از تیم ملی نه‌تنها انگیزه‌های صادق را از بین نبرد بلکه او را حریص‌تر هم کرد. دو حضور ثابت و دو نمایش درخشان در لیگ قهرمانان روبه‌روی چلسی و میلان نشان داد که محرمی در قواره‌های بازی برای تیم ملی هست و می‌تواند یکی از نفرات کلیدی ایران در جام جهانی باشد. بر خلاف صادق، میلاد محمدی بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ نبود. او و احسان حاج‌صفی این روزها یکی در میان برای آ.ا.ک آتن یونان به میدان می‌روند و شانس خوبی برای حضور در جام جهانی نیز دارند. امیر عابدزاده که همچنان مرد شماره یک دروازه پونفرادینا محسوب می‌شود، رقابت سختی با علیرضا بیرانوند در تیم ملی خواهد داشت و مجید حسینی که در کایسری‌اسپور به یک وزنه دفاعی تبدیل شده، هر کاری می‌کند تا جایگاه سابقش در تیم ملی را پس بگیرد.
اوضاع در رده باشگاهی برای سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده، مطابق میل‌شان پیش نرفته اما این دو نفر امیدوارند که با درخشش در جام جهانی، پیشنهادهای بزرگ‌تر و جذاب‌تری را به‌ دست بیاورند. سامان قدوس هم همچنان جایی در ترکیب اصلی برنتفورد ندارد اما ظاهرا کی‌روش نگاه ویژه‌ای برای جام جهانی به این بازیکن دوخته است.
وین در این سال‌ها، همیشه شهر مهمی برای ایران بوده است؛ جایی که نشست‌های مهم سیاسی در آن برگزار شده و حالا تیم ملی در این شهر، خودش را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند. چشم هواداران این تیم بدون مرزبندی بین نفرات، به تک‌تک ستاره‌ها دوخته شده اما ستاره‌های شاغل در اروپا به کمک تجربه‌ای که دارند، می‌توانند ایران را از گذرگاه سخت جام جهانی عبور بدهند.»


کد مطلب: 292503

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292503/گروه-دوازده-وین

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com