تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
plusresetminus
حزب الله:دارنده مدال برنز کشتی جهان می‌گوید که آنالیز کار هر کسی نیست و اگر می‌گذاشتند حسن یزدانی کشتی خودش را می‌گرفت نتیجه بهتری مقابل تیلور آمریکایی رقم می‌خورد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۴۹۶
هادی: می‌گذاشتند یزدانی کشتی خودش را بگیرد؛ بهتر با تیلور مبارزه می‌کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پرویز هادی  در مورد عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد اظهار داشت: کم و بیش کشتی‌ها را دیدم. من از قبل هم نسبت به فدراسیون کشتی در رابطه با انتخاب سرمربیان انتقاد داشتم که ملاک آنها چه بوده است. با احترام برای پژمان درستکار عزیز که سالیان سال در لیگ در خدمت‌شان بودیم، ولی بحث تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد بحثی جدا از لیگ است.
کشتی‌گیر پیشین تیم ملی ادامه داد: در لیگ هر تیمی پول بیشتری داشته باشد، نفرات بهتری جذب کرده و صددرصد هم اول می‌شود. در بحث سرمربی تیم ملی، معلوم نیست ملاک فدراسیون چه بوده، در حالی که در کشور ما کشتی ورزش اول است و همه از آن انتظار دارند. در این چند وقت همه پیگیر نتایج بودند و از ما هم سؤال می‌کنند چون مردم عاشق کشتی هستند. انتخاب سرمربی از روی رفاقت، کار درستی نیست. کشتی رفاقت برنمی‌دارد، مردم ما انتظار دارند. پیشینه کشتی ما باارزش است.
هادی با اشاره به موضوع آنالیز حریفان تصریح کرد: آنالیز مهم‌ترین مقوله مربیگری است که کار هر کسی هم نیست. تیم ما در باد جهانی سال گذشته خوابید. من 15 سال عضو تیم ملی بودم، سال 2021 اولین سال بود که در سال المپیک، مسابقه جهانی هم گذاشتند. سال 2016 فقط یک مسابقه در اوزان غیرالمپیکی برگزار شد اما سال گذشته در فاصله کوتاه بعد از المپیک مسابقه جهانی برگزار شد که طبیعتاً کیفیت آن پایین بود، چون ورزشکاران خودشان را برای المپیک آماده می‌کنند. ورزشکاران آمریکا و روسیه همیشه ملاک‌شان المپیک است و با همه توان‌شان به المپیک می‌آیند تا بهترین نتیجه را بگیرند. همه ما کشتی گرفته‌ایم و می‌دانیم بدن وقتی به اوج می‌رسد بعد از آن دیگر پایین می‌آید. با برنامه‌ریزی می‌شود بدن را در دو ماه رساند ولی کشورهای دیگر این کار را نکردند. هیچ‌کدام از حریفان ما بعد از المپیک آماده نبودند اما آن بردها را در بوق و کرنا کردند که ما خوب آنالیز کردیم.
عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور گفت: بارها گفتم حسن یزدانی برند کشتی ما است. اگر می‌گذاشتند کشتی خودش را می‌گرفت بهتر از این بود چون حسن سرتر از  است. شاید مردم عادی تخصصی آنالیز نکنند اما ما در کشتی بودیم و می‌دانیم حسن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. تیلور در آن حد و اندازه نیست. کشتی ما در زمان رسول خادم هم بالا و پایین زیاد داشت اما سه سال آمریکا رفتیم و اول شدیم در حالی که آمریکا میزبان بود و تمام موجودیتش را  می‌آورد ولی با آنالیز وزن به وزنی که انجام می‌شد همیشه آنها را می‌بردیم.
هادی عنوان کرد: برای همه مربیان ارزش و احترام قائلم چون می‌دانم کل عمرشان را بدون چشمداشت برای کشتی می‌گذارند و اکثراً هم دیده نمی‌شوند. آنها سازندگی می‌کنند، اما آن زمان در بحث آنالیز رسول خادم شماره یک بود و در دنیا روی دستش وجود نداشت. آن سال که در مسابقات جهانی کشتی گرفتم حریفان همه قدر بودند اما باید قبول کنیم کشتی دنیا کمی افت کرده، نفرات پا به سن گذاشته‌اند و شادابی گذشته را ندارند. انتظار می‌رفت در غیاب روسیه که مدعی اصلی قهرمانی جهان در تمام اوزان است، به راحتی اول شویم.
وی افزود: رحمان عموزاد پتانسیل زیادی دارد و سالیان سال می‌تواند مدال طلایش را تکرار کند. کامران قاسم‌پور واقعاً عالی بود. امیرحسین زارع هم جوان، باانگیزه و پرانرژی است، به نظرم تجربه‌اش بیشتر شود خیلی بهتر از این در آینده خودش را نشان خواهد داد اما کم کاری‌ فدراسیون در این سال‌ها زیاد بوده و بدون برنامه پیش رفتند. مدتی کرونا بود و برنامه‌ای نداشتند الان هم با آن دبدبه و کبکبه گفتند که ما آنالیز کردیم، اما چه شد؟ نباید با این اختلاف یزدانی که اعتبار ورزش ماست، مقابل تیلور ببازد. پس آنالیز درست نبود. ان‌شاءالله در این موضوعات هم ورود کنند و بحث آنالیز را جدی بگیریم. همه رقبای ما این کار را می‌کنند و رفته رفته هم نتیجه می‌گیرند. فدراسیون در این برهه کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد.
قهرمان بازی‌های آسیایی با تأکید بر اینکه باید قهرمان جهان شویم، گفت: اساتید زیادی داریم، اما باید «منم منم» را کنار بگذاریم. اگر ادب و احترام وسط بیاید همه پای کار می‌آیند ولی اگر ادب و احترام، پهلوانی و افتادگی در میان نباشد کسی نمی‌آید و می‌گوید چرا بروم خودم را خراب کنم. همه دوست دارند کمک کنند. همه بزرگان و پیشکسوتانی که یک روز خودشان کشتی گرفتند،‌ خودشان را مدیون کشتی می‌دانند. ما باید قهرمان جهان شویم، این پتانسیل برای فدراسیون قبلی است، از زحمات خادم و کادرش و مسابقات اوپنی که برگزار می‌شد و استعدادیابی در شهرها اردوهای بسترسازی اتفاق می‌افتاد. اکثر این بچه‌ها سرمایه‌های همان زمان هستند. کارکرد این فدراسیون 4-5 سال دیگر مشخص می‌شود. فدراسیون زحمات فدراسیون قبلی را درو می‌کند، البته اینها هم در کار ساخت و ساز و مرمت خوب بودند و جای تشکر دارد ولی بحث ما این است که سازندگی و پرورش نسل نباید در هیچ مقطعی قطع شود.
هادی گفت: همانطور که رسول خادم، امثال تقوی، گودرزی و لشگری؛ یک نسل خوب را تحویل گرفت و این نسل خوب را تحویل داد، این فدراسیون هم از الان باید کار کند، خیلی هم دیر شده اما من کار آنچنانی نمی‌بینم. کارهای سطحی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته رخ داده است. من از دور چیز بیشتری ندیدم اما دعا می‌کنم که کشتی ما در جایگاه واقعی‌اش قرار بگیرد و باید همیشه پرچمدار ورزش ما باشد. مردم ما عاشق کشتی هستند و همیشه با نتایج این رشته شاد می‌شوند. ما هم از موفقیت‌ها لذت می‌بریم و پیش مردم سرمان را بالا می‌گیریم. هرچند مشکلات زیاد است اما برای حتی لحظه کوتاهی مردم با نتایج کشتی شاد می‌شوند.
سنگین‌وزن کشتی آزاد درمورد اینکه آیا امکان دارد بار دیگر به کشتی برگردد، خاطرنشان کرد: خدا را چه دیدید، شاید برای کشتی گرفتن آمدم. حریفان ما هنوز در دنیا اول می‌شوند، مثل لوپز کوبایی چون سن مهم نیست و اگر بدن سالم باشد و سلامت زندگی کرده و آسیب‌دیدگی نداشته باشی، واقعاً سن و سال مهم نیست. لوپز در 40 سالگی همه را شکست می‌دهد، پس هیچ چیزی غیرممکن نیست.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین