تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
plusresetminus
حزب الله: رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با تشریح برخی از محدودیت‌های ایجاد شده برای مشمولان غایب اعلام کرد که سه میلیون مشمول غایب در کشور داریم.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۴۷۵
تشریح محدودیت‌های ایجاد شده برای مشمولان غایب/ وجود ۳ میلیون مشمول غایب در کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار تقی مهری امروز دریک نشست خبری که در محل سازمان وظیفه عمومی فراجا برگزار شد، گفت: مشمولان غایب اجازه خروج از کشور را ندارند، این افراد اجازه استخدام در سازمان‌های دولتی را ندارند و به‌ کارگیری آنها مشمول جریمه برای کارفرما است.
وی ادامه داد: همچنین به این افراد تسهیلات بانکی نیز داده نخواهد شد و طبق هماهنگی که با بانک مرکزی وجود دارد این خدمات به آنها ارائه نخواهد شد.
مهری درباره تعداد مشمولان غایب گفت: متولدین سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۳ در حال حاضر مشمول سربازی هستند طی این مدت با ۲۱ میلیون ذکور در کشور داشتیم و این تعداد حدود سه میلیون نفر غایب هستند.
مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند
 رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این ایام مطرح است بحث معافیت تحصیلی مشمولان است، باتوجه به شروع مدارس و دانشگاه ها این موضوع اهمیت پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تمام افرادی که در کنکور شرکت کرده و در مقاطع مختلف پذیرفته شده باید ثبت نام کنند و با توجه به هوشمندسازی پلیس تمام دانشجویان که پذیرفته شده‌اند از طریق اینترنت و سامانه سخا می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کرده و سامانه ما به صورت خودکار به دانشگاه مربوطه وصل شده و معافیت برای دانشگاه ارسال شده و افراد می‌توانند ثبت نام کنند.
به گفته مهری، متقاضیان می‌توانند از طریق نرم افزار "پلیس من" درخواست معافیت کنند افرادی که در سال گذشته یعنی ۱۴۰۰ دیپلم گرفته اند و سال گذشته در کنکور شرکت کرده اند و امسال هم در کنکور شرکت کرده‌اند تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند و بعد از آن باید برگه اعزام به خدمت بگیرند و چنانچه اقدام نکنند برای آنها غیبت زده می‌شوند افرادی هم که در سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفته تا شهریور سال آینده فرصت دارند که در کنکور شرکت کنند.
وی تاکید کرد: مشمولان غایب نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. اگر کسی هم در ارائه مدارک یا ثبت نام از طریق سایت و سامانه مشکل داشتند می توانند از طریق مراجعه به پلیس +۱۰  و یا سازمان وظیفه عمومی خدمات لازم را دریافت کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین