کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱ در دانشگاه ها/ امکان اعتراض به نتیجه کنکور تا ۱۲ مهر

مهر , 29 شهريور 1401 ساعت 11:16

حزب الله:جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۱ در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد. کارنامه نهایی تمامی داوطلبان ۶ مهرماه ۱۴۰۱ منتشر می شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نتایج پذیرش در رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی)، رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد کنکور ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
الف) توضیحات کلی برای اطلاع همه متقاضیان:
پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت نام و مدارک لازم، علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه، ضرورت دارد در ۲ مهرماه ۱۴۰۱ به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.
نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.
متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته محل‌های قبولی ثبت نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.
برای پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا تاریخ ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.
تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و… در نتیجه نهایی ذینفع اعمال شده است.
ضمناً متقاضیان می‌توانند کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.
ب) توضیح درخصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته‌های دارای شرایط خاص:
کدهای ۱۱ و ۱۷ (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، ۱۲ (دانشگاه شاهد)، ۱۴ (دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری دادگستری)، ۱۵ (مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، ۱۸ (دانشکده غیرانتفاعی رفاه)، ۱۹ (دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران)، ۲۰ (رشته‌های بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، ۲۱ (دانشگاه شهید مطهری)، ۲۲ (رشته‌های بورسیه وزارت دفاع)، ۲۳ (دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)، ۲۴ (دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا «ع» مشهد)، ۲۵ (رشته‌های بورسیه ارتش)، ۲۶ (رشته‌های بورسیه فرماندهی انتظامی)، ۲۹ (رشته کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی)، ۳۰ (دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم)، ۳۲ (رشته‌های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی کاردانی دانشگاه‌های علوم پزشکی)، ۳۴ (بورسیه‌های شغلی در دانشگاه یزد) و ۳۶ (رشته کاردانی فوریت دانشگاه علوم انتظامی امین).
آن دسته از پذیرفته شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته های مؤسسات مذکور قرار گرفته اند.
آن دسته از پذیرفته شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (۵ رقمی)، یکی از کدهای ۲ رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص شده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته های مؤسسه مذکور نیز قرار گرفته اند.
متقاضیانی که برای آنان یکی ازکدهای ۲ رقمی فوق اعلام شده، لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.
عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری هستند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.
آن دسته از متقاضیانی که در کدرشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت کرده و پس از تأیید در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد ۵ رقمی) باطل خواهد شد.
ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان:
هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته های امتحانی (پذیرش با آزمون و اعمال مثبت سوابق تحصیلی و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) باید حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت نام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل دهند.
با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش،امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تأییدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir فراهم است.
لذا کلیه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را بعمل آورند:
۱. پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند، که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، از سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.
الف- برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیستند.
ب- فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.
۲. دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که براساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.
۳. علاوه بر موارد فوق،اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس‌های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان
ردیف مورد (دیپلم یا مدرک تحصیلی) نوع مدرک توضیحات
۱ نظام قدیم آموزش متوسطه - اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم. - بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم، سال ماقبل و دو سال ماقبل دیپلم باید با سه سال تحصیل اعلام شده در زمان ثبت نام یکسان باشد.
- تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ باشد در غیر این صورت قبولی فرد «کان لم یکن» خواهد بود.
- عنوان دیپلم ارائه شده با عنوان دیپلم اعلام شده در زمان ثبت نام یکسان باشد.
- گواهی تحصیلی سال ماقبل و ۲ سال ماقبل دیپلم با درج بخش و شهرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان.
- اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم با امضا و ممهور به دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش. - رشته‌های تحصیلی گزینش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی)
۲ نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی - اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی. - تاریخ اخذ دوره پیش دانشگاهی در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ باشد در غیر این صورت قبولی فرد «کان لم یکن» خواهد بود.
- بخش شهرستان و محل مدرک اخذ دوره پیش دانشگاهی، اخذ دیپلم و سال ماقبل از دیپلم باید با سه سال تحصیل یکسان باشد.
- اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک.
- اصل مدرک یا گواهی سال ماقبل دیپلم با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک.
- اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک از سالهای ۱۳۸۴ به بعد.
- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) از سال ۱۳۹۱.
- معدل کتبی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه یا نظام قدیم آموزش متوسطه باید با معدل اعلام شده به سازمان سنجش برای پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی یکسان باشد.
- عنوان دیپلم و پیش دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش دانشگاهی مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.
۳ نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) - اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک. - تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ باشد در غیر این صورت قبولی فرد «کان لم یکن» خواهد بود.
- بخش شهرستان و محل مدرک اخذ مدرک تحصیلی پایه‌های دهم و دوازدهم باید با سه سال تحصیل اعلام شده در زمان ثبت نام یکسان باشد.
- اصل گواهی مربوط به عنوان رشته تحصیلی و بخش سه سال آخر تحصیل، مندرج در فرم شماره ۱ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری
- کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه ۱۰ تا ۱۲)
- اصل گواهی مربوط به عنوان رشته تحصیلی و بخش ۳ سال آخر تحصیل، مندرج در فرم شماره ۱ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری
- معدل کتبی (برای دانش آموزان نظری) و معدل کل (برای دانش آموزان فنی و حر فه ای و کاردانش) پایه دوازدهم دیپلم نظام آموزشی جدید باید با معدل اعلام شده به سازمان سنجش برای پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی یکسان باشد.
۴ دانشجویان: اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی - اصل فرم انصراف از تحصیل
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
- دانشجویان اخراجی آموزشی و یا دانشجوی انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لازم است فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تأیید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان داخل ارائه کنند. (فرم شماره ۲ دفترچه)
۵ دارندگان مدرک معادل کاردانی - اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگی در دوره معادل.
-با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیرر سمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.
آن عده از دارندگان مدارک معادل که ابل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته شده اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند. ضمناً براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۶ آبان ۹۴ و نامه شماره ۵۷۱۴/۹۹/ دش مورخ ۳۰ تیر ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسی بالاتر برخوردار می‌شوند.
۶ دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی - اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم).
- در کنار اسامی این دسته از پذیرفته شدگان در فایل ارسالی در ذیل ستون مربوطه ۴ اختصاص داده شده است.
- تاریخ اخذ مدرک کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باشد در غیر اینصورت قبولی فرد «کان لم یکن» خواهد بود.
۷ دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی - پایان طرح نیروی نیروی انسانی تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ (فارغ التحصیلان رشته‌های گروه آموزش پزشکی) پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی نیمسال اول و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باشد.
۸ دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید - اصل و یا گواهی مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی–کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی.
- اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک.
- مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش دانشگاهی برای پذیرفته شدگان ملاک عمل و قابل قبول است.
- در کنار اسامی این دسته از پذیرفته شدگان در فایل ارسالی در ذیل ستون مربوطه عدد ۴ اختصاص داده شده است.
- با قید تاریخ اخذ مدرک کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ باشد در غیر اینصورت قبولی فرد «کان لم یکن» خواهد بود.
- بخش و شهرستان محل اخذ سال تحصیلی اول، دوم و سوم باید با سه سال ذکر شده در فایل یکسان باشد.
- معدل کل دیپلم نظام جدید رشته‌های فنی و حرفه‌ای و یا کار دانش باید با معدل اعلام شده به سازمان سنجش برای پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند، یکسان باشد.
- دانش آموزان فارغ التحصیل دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش فنی مشمول سوابق تحصیلی نمی‌شوند.
۹ دارندگان مدرک حوزی ارائه موافقت نامه رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه‌های علمیه و یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان. بر اساس مصوبه جلسه ۵۴۸ مورخ ۲۸ مهر ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، طلاب حوزه علمیه دارای مدرک سطح یک، صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در رشته‌های گروه آزمایشی علوم انسانی و مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی، هستند.
۱۰ کارمندان دولت اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط. ------------------
۱۱ گواهی اشتغال تصویر حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، شاغلین و بازنشستگان وزارت خانه‌های علوم و بهداشت و سایر مؤسسات آموزشی تابعه وزارتخانه‌های مذکور. ------------------
۱۲ سهمیه مناطق محروم کدرشته های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته تحصیلی:
- علوم ریاضی و فنی (صفحات ۱۳۴ تا ۱۳۸)
- علوم تجربی (صفحات ۲۱۱ تا ۲۱۳)
- علوم انسانی (صفحات ۱۰۶ تا ۱۰۹)
- هنر (صفحات ۵۰ و ۵۱)
-زبان‌های خارجی (صفحه ۶۷)
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
- پذیرفته شده باید حسب مورد و با توجه به کد قبولی بومی یکی از استان‌های: ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلواستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان مطابق ضوابط مندرج در صفحه ۲۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (شماره ۲) باشد.
۱۳ سهمیه داوطلبان مناطق درگیر بلایای طبیعی و سایر مصوبات استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و لرستان کدرشته های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته تحصیلی:
- علوم ریاضی و فنی (صفحات ۱۳۸ تا ۱۴۳)
- علوم تجربی (صفحات ۲۱۳ تا ۲۱۸)
- علوم انسانی (صفحات ۱۰۹ تا ۱۱۴)
- هنر (صفحه ۵۱)
-زبان‌های خارجی (صفحه ۶۷)
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
- بومی یکی از بخش‌های شهرستان‌های ذیربط.
- محل اقامت و یا محل اخذ مدرک تحصیلی سال دوازدهم یا یازدهم و یا دهم (نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶) و یاپیش دانشگاهی یا دیپلم یا ماقبل دیپلم (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) در یکی از بخش‌ها و یا شهرستان‌های ذیربط باشد.
- ارائه گواهی تأیید محل سکونت از سوی فرمانداری ذیربط (نمونه فرم صفحه ۴۹)
- تعهد از پذیرفته شدگان با سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی (فرم‌های شماره ۱۸ و ۱۹ صفحات ۳۹ تا ۴۲) اخذ خواهد شد.
۱۴ سهمیه متقاضیان شهرستانهای جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان متقاضیان مشمول توضیحات صفحه ۲۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج درجدول فوق
- ملاک بومی: ارائه گواهی اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر و همچنین محل تولد در یکی از شهرها (یا بخش‌های) مذکور
۱۵ سهمیه داوطلبان دچار سوختگی در حادثه آتش سوزی مدارس متقاضیان مشمول توضیحات صفحه ۲۳ دفترچه راهنمای انتخاب رشته
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج درجدول فوق
سهمیه داوطلبان دچار سوختگی در حادثه آتش سوزی مدارس شهید رحیمی درودزن استان فارس سال ۱۳۸۵ و انقلاب اسلامی شین آباد استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۱
۱۶ سهمیه بهیاران - معرفی نامه مبنی بر داشتن ۳ سال خدمت، اعم از دولتی یاغیردولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت اشتغال با تأیید دفتر پرستاری محل خدمت.
- گواهینامه اشتغال به خدمت، اعم از دولتی و یا غیردولتی بعنوان بهیار در استان محل خدمت پس از اخذ مدرک دیپلم به تأیید دفتر پرستاری محل خدمت.
- ارائه مدرک دیپلم کامل متوسطه بهیاری نظام قدیم (چهار ساله) و یا نظام جدید ۳-۳-۶ (سه ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
- برای قبولین رشته پرستاری.
- سایر شرایط و ضوابط در صفحه ۲۲ دفترچه شماره ۱ درج شده است.
۱۷ سهمیه ۳۰ درصد دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی، مصوبه سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی
ارائه مدرک دال بر بومی بودن با توجه به محل قبولی در رشته‌های تحصیلی مندرج در صفحات ۱۷۰ تا ۲۱۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی
-با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
- اخذ تعهد خدمت بصورت محضری مبنی بر ۳ برابر طول مدت تحصیل از پذیرفته شده.
۱۸ تمامی پذیرفته شدگان - شناسنامه -
۱۹ - کارت ملی -
۲۰ - عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی -
۲۱ - دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، ارتش و... -
۲۲ - باید واجد شرایط عمومی قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (شماره ۱) باشند. -
۲۳ تمامی پذیرفته شدگان (برادران) - مدرک وضعیت نظام وظیفه. - با توجه به یکی از بندهای مندرج در صفحات ۲۲ تا ۲۴ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (شماره ۱)
۲۴ برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته قبولی   - جداول نقص عضو غیرمؤثر در فعالیت مطلوب حرفه‌ای گروه‌های آزمایشی پنجگانه در صفحه ۱ بخش پیوست‌ها درج شده است.
۲۵ وضعیت تحصیلی (بند ۳۲ تقاضانامه) گواهی اخذ مدرک تحصیلی از پذیرفته شدگان دارای مدرک کاردانی، کار شناسی و کار شناسی ارشد تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
دریافت فرم مخصوص انصراف قطعی تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ از پذیرفته شدگانی که دانشجوی دوره روزانه بوده اند.
-
۲۶ رشته‌های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی مربوط به مصوبه افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه مدرک دال بر بومی بودن با توجه به محل قبولی در رشته‌های تحصیلی مندرج در صفحات ۱۶۲ تا ۱۶۹ دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی
- با توجه به نوع دیپلم، مدارک مندرج در جدول فوق
تعهد خدمت به صورت محضری مبنی بر یک و نیم برابر طول مدت تحصیل از پذیرفته شده اخذ خواهد شد.

هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته و یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی قابل بررسی نیست
با توجه به تأکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت و توجه لازم برای انجام انتخاب رشته به اطلاع می‌رساند هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته و یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری کنند.
پیرو تاکید صورت گرفته در اطلاعیه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ درخصوص ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، لازم به تاکید است داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کرده و مجدداً در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون آنها باطل شده است.
اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) در سایت سازمان سنجش اعلام نخواهد شد. با پذیرفته شدگان برای انجام مراحل ثبت نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.
اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
برخی از اصلاحات مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته:
در گروه علوم ریاضی و فنی کدرشته محل‌های (۳۱۲۵۵ و ۳۱۲۵۶) رشته مهندسی دریانوردی و مهندسی کشتی (موتور) دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حذف شده و پذیرش ندارد.
در گروه علوم انسانی کدرشته محل (۱۹۰۵۶) کاردانی حسابداری و در گروه ریاضی و فنی کدرشته محل‌های (۱۹۰۵۴ و ۱۹۰۵۵) رشته مهندسی شهرسازی و کاردانی مخابرات مؤسسه غیرانتفاعی امید نهاوند حذف شده و پذیرش ندارد.
امکان ارائه اعتراض به نتیجه کنکور تا ۱۲ مهر ۱۴۰۱
متقاضیان بعد از انتشار کارنامه نتایج نهایی در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۱ در صورتی که درخصوص مندرجات کارنامه سوالی دارند می‌توانند تا ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ سوالات خود را از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/ ارسال کرده و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ تماس بگیرند.


کد مطلب: 292465

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292465/جزئیات-ثبت-نام-پذیرفته-شدگان-کنکور-۱۴۰۱-دانشگاه-امکان-اعتراض-نتیجه-۱۲-مهر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com