تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
plusresetminus
حزب الله:حزب الله: هراند باگراتیان، رییس حزب آزادی و نخست وزیر سابق ارمنستان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت ایران و فدراسیون روسیه در درجه اول خواهان حفظ موجودیت واحد ارمنستان هستند.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۴۵۸
ایران و روسیه خواهان حفظ تمامیت ارضی کشور ما هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هراند باگراتیان، رییس حزب آزادی و نخست وزیر سابق ارمنستان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت ایران و فدراسیون روسیه در درجه اول خواهان حفظ موجودیت واحد ارمنستان هستند.
باگراتیان در ادامه افزود: هر گونه تغییر مرز‌ها نیازمند برگزاری همه پرسی است به همین دلیل است که علی اف و اردوغان خواهان ماندن نیکول پاشینیان هستند. روسیه، اما می‌خواهد پاشینیان قدرت را ترک کند.
نخست وزیر سابق ارمنستان در ادامه تاکید کرد: هر گونه تغییر سیاسی باید از طریق برگزاری همه پرسی صورت گیرد و پس از آن رییس جمهور باید با آن موافقت کند.
وی همچنین تصریح کرد: سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشان داد سازمان ناتو منتظر ما نمی‌ماند. آمریکایی‌ها گفتند که به آذربایجان کمک نمی‌کنند، بلکه فقط در زمینه مین زدایی زمین‌ها همراهی می‌کنند که به نظر من این کار درست نیست. سفر پلوسی دیدار خوبی برای مسئولان نبود.
باگراتیان اظهار کرد پلوسی در سفر اخیر خود به ارمنستان از ایروان خواسته تا با وجود درگیری‌ها در کنار روسیه بماند.
گفتنی است با تشدید دوباره درگیری های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، قرار است وزرای خارجه این دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نشستی را برای تنش زدایی برگزار کنند. همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است میزبان وزرای خارجه این جمهوری آذربایجان و ارمنستان باشد. 
پیش تر لابی های ارمنی در کنگره آمریکا در تلاش برای حمایت واشنگتن از ایروان برآمده بودند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با سفر به ارمنستان، تجاوز جمهوری آذربایجان به خاک این کشور را محکوم کرده بود. این موضوع واکنش تند باکو و آنکارا را درپی داشت.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین