تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
plusresetminus
حزب الله: در حالیکه برخی از بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که با توجه بخشنامه بانک مرکزی تغییراتی در شیوه محاسبه هزینه پیامک بانکی ایجاد شده است، بانک مرکزی اعلام کرد: هیچگونه بخشنامه مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک‌ به مشتریان نداده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۴۱۸
بانک مرکزی: بخشنامه‌ای برای افزایش هزینه پیامک بانک‌ها ندادیم
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برخی از  بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کردند که «از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک بر اساس تعداد پیامک واریز و برداشت نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یکبار به ازای هر پیامک ۹۰۰ ریال اخذ می‌شود».
در این زمینه، بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو انتشار برخی گزارش‌ها درخصوص بخشنامه ‎بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک‌ به مشتریان، به اطلاع می‌رساند بانک مرکزی هیچگونه بخشنامه‌ای در این خصوص نداشته است. لازم به ذکر است آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص، آذر ۱۳۹۹ صادر شده و همچنان معتبر و لازم الاجراست.
طبق این گزارش، سال گذشته نیز برخی از بانک‌های خصوصی از جمله بانک شهر به‌صورت درون سازمانی نسبت به افزایش هزینه پیامک به ۳۰ هزار تومان اقدام کردند که مسئولان بانک‌های خصوصی و دولتی در آن زمان اعلام کردند که هیچ تصمیمی برای افزایش هزینه بانک‌ها گرفته نشده است.
اما مدتی بعد، مسئولان بانک‌های خصوصی از افزایش هزینه پیامک بانک‌ها خبر دادند و درباره جزئیات آن گفتند که هزینه سرویس پیامکی بانک‌های خصوصی برای هر حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب به ۲۰ و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد که بانک‌ها ملزم به دریافت این مبلغ هستند و باید آن را در دو یا یک نوبت به شرط اطلاع به مشتری و اعلام رضایت او دریافت کنند که تنها در صورت رضایت مشتری حق کسر این هزینه از حساب مشتری را دارند.
در این بین، مسئولان بانک‌های دولتی اعلام کردند که هزینه سرویس پیامک‌ها تغییری نکرده و همان ۱۵ هزار تومان است اما برخی از بانک‌های دولتی به مشتریان خود از افزایش هزینه پیامک بانک به ۲۰ هزار تومان خبر دادند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین