تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله: "عبدالرشید سعدالله‌یف" چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک که حزب اتحادیه جهانی کشتی لقب «تانک روس» را به او داده است، به قهرمانی رقیب آمریکایی‌اش در رقابت‌های جهانی بلگراد که در غیاب او بدست آمد، واکنش نشان داد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۵۰
کنایه "تانک روس" به قهرمان جهان!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روسیه به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، همچون دیگر رشته‌های ورزشی این کشور از حضور در رویدادهای بین‌المللی از جمله رقابت‌های قهرمانی جهان در بلگراد صربستان محروم بودند.
پس از قهرمانی شب گذشته(یکشنبه) "کایل اسنایدر" آمریکایی در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های جهانی صربستان، "عبدالرشید سعدالله‌یف" دارنده ۲ مدال طلای المپیک و ۵ مدال طلای جهان که به علت قدرت بالای بدنی از اتحادیه جهانی کشتی لقب «تانک روس» را دریافت کرده است، نسبت به قهرمانی رقیب آمریکایی خود در این رقابت‌ها واکنش نشان داد.
سعدالله یف، با انتشار تصویر قهرمانی خود روی سکوی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ که با شکست کایل اسنایدر بدست آمد، خطاب به اسنایدر، نوشت: تبریک قهرمان بلگراد! می‌دانی که جای چه کسی در آنجا خالی بود. رفیق؛ حاضرم یک فرصت دیگر به تو بدهم تا پادشاه واقعی وزن ۹۷ کیلوگرم شوی. طرفداران ما لایق ادامه این داستان هستند...

عبدالرشید سعدالله یف کشتی گیر مسلمان روس، تاکنون در رویدادهای رسمی در جریان فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ، فینال المپیک ۲۰۲۱ توکیو و فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸، موفق به شکست کایل اسنایدر آمریکایی شده است و در مقابل نیز اسنایدر در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس موفق به شکست سعدالله یف شد.
سعدالله یف تاکنون ۲ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و یک نقره جهان، ۴ طلای اروپا و ۲ طلای بازی‌های اروپایی را در رده بزرگسالان بدست آورده و در رده نوجوانان نیز صاحب ۲ طلای جهان در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شده است.
کایل اسنایدر نیز تاکنون ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان و یک طلا و یک نقره المپیک را از آن خود کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین