کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: ارسال تسلیحات به اوکراین، غرب را شریک جرم جنایات کی‌یف می‌کند

ایسنا , 28 شهريور 1401 ساعت 9:42

حزب الله:
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، تدارکات توپخانه‌ای و سامانه‌های موشکی دوربرد کشورهای غربی به اوکراین، آنها را شریک "جنایات" کی‌یف علیه غیرنظامیان می‌کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «تامین توپخانه‌ای و راکت‌اندازهای دوربرد برای رژیم کی‌یف، شرکای سابق غربی ما را در جنایات نازی اوکراین علیه غیرنظامیان شریک می‌سازد.»
او افزود: «منزجرکننده است که تأمین سلاح یک پروژه تجاری سودآور برای ایالات متحده و بریتانیاست. آن به اصطلاح "ارزش‌های غربی" بدنام کجا هستند؟»
در تاریخ ۲۴ فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از آغاز عملیات نظامی "ویژه" در واکنش به آنچه درخواست سران جمهوری‌های خودخوانده در دونباس خواند، خبر داد. او تاکید می‌کرد که مسکو "اصلا" برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و صرفا هدفش "غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی" این کشور است. به دنبال آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و انگلیس یک سری تحریم‌های تمام‌عیار علیه شخصیت‌ها و نهادهای حقوقی روسیه اعمال کردند. علاوه بر آن، کشورهای غربی به ارسال تسلیحات برای کی‌یف شدت بخشیدند.
جنگ اوکراین امروز (دوشنبه) وارد دویست و هشتمین روز خود شده و هیچ چشم‌اندازی برای پایان قریب‌الوقوع آن دیده نمی‌شود.
در تازه‌ترین تحولات جنگ، شهر ایزیوم اخیرا در پی ضدحملات اوکراین و پس از بیش از پنج ماه از آنکه در کنترل روس‌ها بود، به دست نیروهای اوکراینی افتاد. همزمان گزارش‌های تایید نشده‌ای از سراسر اوکراین مبنی بر حمله روسیه به اهداف غیرنظامی وجود دارد.
ریاست اتحادیه اروپا هم اکنون خواستار تشکیل دادگاه بین‌المللی در مورد حمله روسیه به اوکراین و "جنایات جنگی" در این کشور شده است. این فراخوان توسط جمهوری چک که در حال حاضر ریاست دوره‌ای این اتحادیه را بر عهده دارد، پس از کشف صدها گور در ایزیوم، مطرح شده است.
روز شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانی مدعی شد که بازرسان شواهد جدیدی از "شکنجه" افراد مدفون در ایزیوم در منطقه خارکیف کشف کرده‌اند.
زلنسکی گفت: «بیش از ۱۰ اتاق شکنجه در حال حاضر در مناطق آزادشده منطقه خارکیف، در شهرهای مختلف پیدا شده است.» او گفت که روس‌ها باید «هم در میدان جنگ و هم در دادگاه» پاسخگو باشند.
در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه گذشته گفت که حملات متقابل اوکراین برنامه‌های نظامی روسیه در شرق اوکراین را تغییر نخواهد داد. دولت روسیه بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و اوکراین و غرب را به جعل مدارک متهم کرده است.


کد مطلب: 292348

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292348/روسیه-ارسال-تسلیحات-اوکراین-غرب-شریک-جرم-جنایات-کی-یف-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com