کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل راه آهن کشور عنوان کرد

افزایش سه برابری قطارهای اربعین/ آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه_ بصره

ایسنا , 28 شهريور 1401 ساعت 9:03

حزب الله:مدیر عامل راه آهن کشور از افزایش سه برابری قطارهای اربعین خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید میعاد صالحی در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام اربعین ١۴٠١ و سال نخست فعالیت دولت سیزدهم توفیق شد که در حوزه حمل و نقل ریلی خدمت رسانی داشته باشیم.
وی افزود: در ایام اربعین نسبت به تابستان برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه تعداد قطارها را دو برابر کردیم و افزون بر آن طی ۱۰ روز گذشته قطارهای تهران به خرمشهر را با توجه به حجم زائران سه برابر کردیم.
صالحی با اشاره به استقرار ریل باس در مسیر پایانه خرمشهر در ترمینال شلمچه بیان کرد: یک ریل باس از مرز شلمچه در حال خدمت رسانی رایگان به زائران ‌حسینی است.
وی افزود: تعداد قطارها در ایام اربعین بیش از سه برابر شده و این حجم بی نظیر بوده است.
مدیر عامل راه آهن کشور ادامه داد: با توجه به پیک بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه بازدید داشتیم تا در صورت نیاز افزون بر قطارهای فوق العاده سه برابری یک قطار دیگر را نیز در مرز مستقر کنیم.
صالحی گفت: هر ریل باس حدود ۶٠٠ مسافر را جای می‌دهد و پیش بینی می شود که از پایانه شلمچه تا خرمشهر  ١٠٠ تا ١٣٠ هزار مسافر در این ایام جابه جا شده اند؛ حوزه حمل و نقل ریلی تلاش داشته تا در این ایام خدمات ارزنده ای را به زائران‌ حسینی ارائه دهد.
وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن شلمچه_ بصره خاطرنشان کرد: از دی ماه تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسید؛ همچنین موانعی در مسیر قرار داشت که سعی داریم آن ها را برطرف کنیم. همچنین در حال مطالعات عمرانی برای احداث خط هستیم.


کد مطلب: 292324

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292324/افزایش-سه-برابری-قطارهای-اربعین-آخرین-وضعیت-راه-آهن-شلمچه-بصره

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com