تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
plusresetminus
حزب الله:رسانه‌ها از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر در تایوان و به دنبال آن هشدار سونامی خبر دادند.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۱۹
هشدار سونامی در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری در تایوان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صبح امروز (یک‌شنبه) زلزله‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر سواحل شرقی تایوان را لرزاند. این زلزله باعث شد سازمان لرزه نگاری آمریکا هشداری در خصوص وقوع سونامی در تایوان پس از زمین‌لرزه‌ ۷.۲ ریشتری در این جزیره صادر کند.
به گزارش ایندیپندنت، اداره هواشناسی تایپه اعلام کرد که لرزش‌های این زمین لرزه قدرتمند در سراسر تایوان احساس شد. این دومین زمین لرزه در کمتر از ۲۴ ساعت در تایوان پس از زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در حوالی ساعت ۲۱:۴۱ روز شنبه در جنوب شرقی شهرستان «تایتونگ» بود.
رسانه های تایوانی با به اشتراک گذاشتن اولین تصاویر از آسیب‌های زلزله گفتند که یک ساختمان مسکونی دو طبقه فرو ریخته و حداقل یک واگن قطار در ایستگاهی در ساحل شرقی از ریل خارج شده است.
تاکنون گزارشی از میزان تلفات این زلزله به دست نرسیده است.
ویدئویی که در شبکه مجازی منتشر شد نشان می‌دهد چراغ‌ها و میز‌ها در برخی ساختمان‌ها تکان خوردند که البته ایندیپندنت تاکنون نتواسته صحت آن‌ها را تایید کند. ویدئوی دیگری از عواقب این فاجعه نشان می‌دهد که ابر سفیدی از دود خیابان را به دلیل ریزش ساختمان فرا گرفته است.
آژانس هواشناسی ژاپن همچنین هشداری برای سونامی به ارتفاع یک متر (۳ فوت) صادر کرده است که می‌تواند چندین جزیره جنوبی ژاپن را تهدید کند.
تایوان
زلزله تایوان
زمین لرزه
زمین لرزه تایوان
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین