تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
plusresetminus
حزب الله:دبیرکل ناتو اظهار کرد، ضدحمله اخیر اوکراین علیه قوای روسیه به معنی این نیست که جنگ در این کشوربه پایان خود نزدیک می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۱۶
ناتو: جنگ اوکراین قرار نیست به زودی تمام شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای ادعا کرد، جنگ روسیه و اوکراین به رغم آنچه که او ضد حمله "موثر" کی‌ِیف علیه سربازان مسکو خواند قرار نیست به زودی پایان یابد.
استولتنبرگ در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی گفت: مشاهده اینکه نیروهای مسلح اوکراین توانسته‌اند اراضی را باز پس بگیرند و به پشت خط مقدم نیروهای روسیه حمله کنند شدیدا دلگرم کننده است.
دبیر کل ناتو تاکید کرد: مهم است درک کنیم این وضعیت شروع روند پایان جنگ نیست، ما باید برای جنگی دراز مدت آماده باشیم.
این اظهارات استولتنبرگ بعد از آن مطرح شد که روسیه عقب نشینی سربازانش از چند ناحیه در شمال شرق اوکراین از جمله شهر "ایزیوم" را اعلام کرد.
مسکو توضیح داده که هدف از برداشتن این گام تقویت نیروها در حوزه "دونتسک" است در حالی که کی‌یف نیز از عقب نشینی روسیه به عنوان یک پیروزی یاد کرد.
استولتنبرگ اخیرا همچنین ادعا کرد، روسیه "خواستار در کنترل گرفتن اوکراین است" و هشدار داد اگر اوکراین به جنگش با روسیه ادامه ندهد ممکن است "دیگر موجودیتی به عنوان یک کشور مستقل نداشته باشد."
دبیر کل ناتو خواستار آن شد که کشورهای غربی حمایتشان از کی‌یف را با ارسال کمک‌های نظامی بیشتر و همینطور اعطای یونیفرم زمستانی، ژنراتور، چادر و اقلام دیگر ادامه دهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین