تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
plusresetminus
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت، تغییر برنامه لیگ با تغییر سرمربی تیم ملی اجتناب‌ناپذیر بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۲۸۲
مهدی: تغییر برنامه لیگ با حضور کی‌روش اجتناب‌ناپذیر بود
 سهیل مهدی درباره جلسه روز گذشته کارلوس‌ کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اظهار داشت: با توجه به زمان برگزاری جام جهانی و شرایط این دوره ما عملاً کمپ بلندمدتی را نمی‌توانیم داشته باشیم و بازیکنان لژیونر یک هفته پیش از شروع جام جهانی به تیم‌ها ملحق خواهند شد، به همین دلیل یک همفکری و تبادل‌نظر در این خصوص صورت گرفت. سرمربی تیم ملی فوتبال ‌برنامه‌ریزی بلندمدتی پیش رو ندارد. ما می‌خواهیم یک برنامه‌ریزی داشته باشیم تا هم لیگ لطمه نخورد و هم به تیم ملی کمک کنیم. قاعدتاً نمی‌توانیم نیم‌فصل را تا قبل از جام جهانی به اتمام برسانیم و دیگر بازی‌ها تا قبل از جام جهانی فشردگی ندارد و مثل کشورهای دیگر چند هفته باقیمانده را خارج از فشار برگزار می‌کنیم و در خلال مسابقات لیگ هم بازیکنان ملی‌پوش که در لیگ داخلی بازی می‌کنند، چند روزی در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و مجدداً به تیم باشگاهی ملحق خواهند شد.
وی ادامه داد: با این شرایط نیم‌فصل تا جام جهانی تمام نمی‌شود. برای ما بهترین حالت این بود که نیم‌فصل را تا جام جهانی تمام کنیم و نقل‌وانتقالات را در زمان برگزاری جام جهانی داشته باشیم. ‌در این دو ماه تا مسابقات جام جهانی پنج یا شش هفته را برگزار خواهیم کرد و تیم‌ها با استراحت بیشتری در هفته‌های قبل از جام جهانی بازی خواهند کرد. برنامه هفته‌ هفتم را هم سعی می‌کنیم امروز یا نهایتاً فردا اعلام کنیم و پس از آن در روزهای آینده برنامه دو سه هفته آینده را هم اعلام خواهیم کرد تا تیم‌ها بتوانند برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشند.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که با برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که «بعد از جام جهانی برنامه لیگ برتر عقب نمی‌افتد؟»، گفت: دو سه هفته جابجا می‌شود، ولی چون ما لیگ را به موقع شروع کردیم این موضوع قابل جبران خواهد بود.
مهدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «ساعت بازی‌ها باز هم تغییر خواهد کرد؟»، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم مسابقات حداقلِ تغییر زمان را داشته باشند.
وی راجع به احتمال برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با روسیه عنوان کرد: من اطلاعی از برنامه بازی‌های تیم ملی ندارم. به نظر می‌رسد که بازی دیگری هم قبل از جام جهانی داشته باشیم، ولی من اطلاع کاملی از قطعیت آن ندارم.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این موضوع که کی‌روش برنامه لیگ برتر را تغییر داد، تصریح کرد: ‌باید بپذیریم که جام جهانی هست و تغییر برنامه مسابقات لیگ با تغییر سرمربی تیم ملی اجتناب‌ناپذیر بود. با سرمربی قبلی برنامه‌ای را چیده بودیم و منطقی است که وقتی سرمربی عوض می‌شود برنامه‌ریزی هم دستخوش تغییر شود. این موضوع شخصی نیست و هر مربی بنا به تعهداتی که دارد برای یک رویداد بزرگ مثل جام جهانی نیاز دارد که برنامه‌ریزی داشته باشد و نباید مسئله را شخصی کنیم.
مهدی در پاسخ به این سؤال که تیم ملی یک اردوی دیگری هم تا پیش از جام جهانی در امارات برگزار می‌کند، گفت: ‌من اطلاعی از این موضوع ندارم و اگر هم چنین برنامه‌ای باشد‌ به ما اطلاعی ندادند. با توجه به فرصت کم، نمی‌توانیم اردویی را برگزار کنیم. البته شاید اردو قبل از جام جهانی آنهم برای چند روزی باشد.
وی در پایان در واکنش به طرح این سؤال که کی‌روش بعد از جام جهانی سرمربی تیم ملی هست یا خیر، یادآور شد: باید از کمیته تیم‌های ملی بپرسید. من از حضور او و آینده تیم ملی اطلاعی ندارم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین