تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
plusresetminus
حزب الله: وضعیت کرونا در استانهای مختلف کشور این روزها رو به کاهش است و براساس آمارها همچنان شاهد کاهش افراد بستری و مرگ و میرها هستیم به طوری که در برخی استانها به صفر رسیده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۲۸۰
آخرین وضعیت کرونا در کشور/ هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس آخرین آمار منتشر شده کرونا توسط وزارت بهداشت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته 26 شهریورماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 303 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 84 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 542هزار و 533 نفر رسید.
متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 14 بیمار مبتلا به کووید19در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به 144هزار و 287 نفر رسید.خوشبختانه تاکنون 7 میلیون 320 هزار و 304 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
311 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون 53 میلیون و 986هزار و 439 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
در حال حاضر هیچ شهرستان در وضعیت قرمز نیست، 20 شهرستان در وضعیت نارنجی، 257 شهرستان در وضعیت زرد و 171 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
روز بدون فوتی در استان همدان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی در استان همدان ثبت و گزارش نشده است.
علیرضا توقیری در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در  همدان ، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سه هزار و 402 بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه دیروز 27 بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 471 بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر  157 بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: چهار بیمار  کرونایی هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند‌.
توقیری با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون، 149 هزار و 638 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: گسترش واکسیناسیون در کاهش روند ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی موثر بوده است.
وی درباره وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان، گفت: شهرستان‌های تویسرکان و ملایر در وضعیت آبی و هشت شهرستان‌ دیگر استان در وضعیت زرد هستند.
70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به سیر نزولی مبتلایان به بیماری کرونا در استان گفت: اکنون بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، 70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
حسن ملکی‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، 70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه 30 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارد خاطر نشان کرد: بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی، گناوه، دیلم و دیر در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 36 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند تصریح کرد: روز گذشته 24 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و 23 بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه بستری نیست و خوشبختانه فوتی کرونایی به صفر رسیده است.تعداد کل مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 108 هزار و 491 نفر بوده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین