تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله:یکی از مسئولان سابق وزارت خارجه آمریکا از تلاش واشنگتن و لندن برای فرسایشی کردن جنگ اوکراین خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۹۲۲۵۴
مقام پیشین آمریکا: واشنگتن و لندن نمی خواهند جنگ اوکراین پایان یابد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کریستین ویتون Christian Whiton از مسئولان سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن و لندن نمی خواهند بحران اوکراین پایان یابد.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، کریستین ویتون در مصاحبه با شبکه « فاکس بیزینس» گفت : آمریکا و انگلیس نمی خواهند اوکراین با روسیه درباره پایان جنگ به توافق برسند چون این فرصت خوبی برای فرسایش ( قدرت و توانایی ) روسیه است.
این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا افزود :​ معتقدم وضعیت و شرایط فعلی ، متاسفانه برای یک دوره طولانی مدت تداوم خواهد داشت. اوکراین می تواند توافقی را امضا و خونریزی را متوقف کند اما فکر می کنم ابتدا آمریکا و سپس انگلیس نمی خواهند جنگ و بحران اوکراین به پایان برسد .
ویتون تاکید کرد: معتقدم آمریکا و انگلیس ادامه این وضعیت را فرصت بزرگی برای فرسایش روسیه می دانند و تعداد افرادی که در این جنگ کشته می شوند برای کسی اهمیت ندارد.
وی خاطر نشان کرد اوکراین اساس و مبنایی برای چشم پوشی از بخشی از خاک خود دارد که ساکنان آن از نژاد روس هستند و به زبان روسی صحبت می کنند.
جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان در تشریح استراتژی های قدرت های بزرگ علیه یکدیگر می گوید یکی از استراتژی های رایج، آتش بیاری معرکه است که در آن قدرت های بزرگ با تامین تسلیحات و فرسایشی کردن جنگ، باعث تضعیف قدرت بزرگ درگیر در جنگ می شوند. 
با این حال، مرشایمر بر این باور است ادامه کمک رسانی های غرب به اوکراین تنها به ویرانی این کشور منجر شده و احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای را افزایش می دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین