کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح ضوابط و مقررات شهرسازی در حال پیگیری است

پایگاه خبری کرج امروز , 27 شهريور 1401 ساعت 9:48

حزب الله:معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: افزایش کیفیت ساخت و ساز و بهبود سرانه های شهری در الویت برنامه‌های مدیریت شهری است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس سعیدی کیا در جلسه شورای معماری و شهرسازی شهرداری کرج که با حضور سرپرست شهرداری کرج و مدیران ستادی مرتبط برگزار شد، با اشاره به  اهمیت موضوع فوق اظهار کرد: به دلیل برخی محدودیت‌ها در ضوابط طرح تفصیلی  و عدم امکان صدور پروانه منطبق با عرف محل و خواسته‌های مالکین املاک، شاهد هستیم که بعضا سازندگان نسبت به احداث بنا مغابر پروانه ساختمانی اقدام می‌نمایند که نقشه‌ غیررسمی موجب بر هم زدن محاسبات مهندسی اولیه گردیده و از طرفی تراکم ساخت‌وساز در محلات شهری افزایش می‌یابد و گاهی موجب سایه‌اندازی و اشراف در ساختمان‌های هم‌جوار نیز می‌شود که باعث نقض ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان می‌گردند.
وی اضافه کرد: همچنین این اقدام در درازمدت، تضییع حقوق مالکین هم‌جوار و شهروندان را نیز به دنبال دارد بر همین اساس و به‌منظور نظارت بیشتر بر رعایت مقررات ملی ساختمان و اصول و ضوابط شهرسازی و در راستای افزایش بهبود کیفیت ساختمان، مقرر شد شهرداری تمهیداتی را بکار گیرد تا در زمان صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری موضوع دو نقشه‌ای حذف شود تا ضمن کاهش تخلفات ساختمانی شاهد کنترل سرانه‌های شهری اعم از فضای سبز ، بهداشتی و درمانی و ... باشیم.
این مسئول اضافه کرد: در این خصوص مکاتبه‌ای با کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته تا نواقصی که در طرح تفصیلی وجود دارد در قالب اخذ مصوبات کمیسیون مذکور رفع شود.
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، این موضوع در سال ۹۸ نیز به مدت یک سال مطرح‌ و اجرا شده بود که به دلیل عدم تمدید مصوبه، مجدداً در سال جاری با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و سرپریت شهرداری کرج ، طرح‌ها کارشناسی و به‌صورت یک مجموعه کامل جهت بررسی در مراجع ذیصلاح به استانداری ارسال‌ شده است.


کد مطلب: 292245

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292245/اصلاح-ضوابط-مقررات-شهرسازی-حال-پیگیری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com