کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور:

همه جوانب در پرونده مهسا امینی در حال بررسی است/ سابقه بیماری تائید شد

فارس , 27 شهريور 1401 ساعت 9:19

حزب الله:
وزیر کشور با اشاره به وضعیت رسیدگی به پرونده درگذشت مهسا امینی، گفت: همه جوانب در پرونده مهسا امینی در حال بررسی است اما براساس گزارشات ارائه شده این مرحومه مشکلات پزشکی قبلی داشته است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره فوت مهسا امینی گفت: موضوع در دستور پیگیری جدی قرار دارد و همه جوانب موضوع به دقت در حال بررسی است. 

 
 وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه تکمیل نشدن گزارش پزشکی قانونی و دفن مرحومه امینی با هم در تناقض نیست؟ تصریح کرد: چنین نیست و همیشه این اتفاق می افتد، یعنی پزشکی قانونی نمونه هایی را که نیاز دارد برمی‌دارد و اجازه دفن را هم خود پزشکی قانونی صادر می‌کند و اکنون  هم پزشکی قانونی هم این اجازه را داده است. 
 
وحیدی با بیان اینکه همه  درباره این اتفاق متاسف هستند، افزود: دلایل کامل پزشکی این اتفاق باید ارائه شود چرا که ظاهرا این مرحومه مشکلات پزشکی قبلی داشته است. البته چون گزارشات پزشکی قانونی تکمیل نشده نمی‌توان نظر قطعی داد ولی سابقه مشکلات پزشکی وجود داشته و براساس گزارشات این خانم در سن 5 سالگی روی مغزشان عمل انجام شده است که توضیحات تکمیلی باید توسط مقامات رسمیِ این حوزه در آینده داده شود. 
 
وزیر کشور گفت: کار بر اساس رویه قانونی انجام شده لذا اصل کار الان مسئله ای ندارد بحث این است که آیا در این رویه اشتباهی صورت گرفته است یا خیر.
 
وحیدی افزود: همه تلاش ما هم برای این است تا بررسی کنیم  فرایند غیر قانونی در این کار صورت گرفته است یا خیر. باید منتظر بمانیم تا نتایج کامل مشخص شود تا بتوانیم  راجع به آن قضاوت نهایی و صحیح داشته باشیم. 
 
وزیر کشور با بیان اینکه با خانواده ایشان صحبت خواهیم کرد؛ گفت: دستگاه های مربوطه با خانواده ایشان صحبت کرده اند البته خانواده مرحومه بیشتر درگیر خاکسپاری و انتقال پیکر فرزندشان بودند. 
 
وحیدی افزود: نباید بر تألمات روحی یک خانواده با طرح مسائل غیر واقعی بیفزاییم و نباید آنها را دچار رنج بیشتر کنیم. 
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با کمک خانواده و همه شاهدان تحقیقات کامل خواهد شد و در این راه از  نظرات پزشکی قانونی و دستگاه نظارتی استفاده می کنیم تا به جمع بندی نهایی برسیم.


کد مطلب: 292228

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/292228/همه-جوانب-پرونده-مهسا-امینی-حال-بررسی-سابقه-بیماری-تائید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com