تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
plusresetminus
حزب الله: یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس به ماجرای تزریق آمپول شیمیایی در زندان های رژیم بعث عراق روی اسرا اشاره کرد و گفت: تعدادی از آزادگان براثر آن به شهادت رسیدند.
۰
کد مطلب : ۲۸۹۶۸۴
ماجرای تزریق آمپول شیمیایی به اسرا/مسئولان بی مهر شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از مهر، قربان صفرپور از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که ۹ سال در اسارت بعثی‌ها به بسر می‌برد با بیان اینکه در عملیات رمضان سال ۶۱ در شرق بصره در محاصر گرفتار شدیم، اظهار داشت: از ساعت ۵ صبح در محاصره قرار گرفتیم و ساعت شش غروب در دریاچه ماهی به اسارت درآمدیم.
وی با بیان اینکه برای اولین باربود که عراقی‌ها جمعی از رزمندگان را اسیر کرده بودند و خبرنگاران زیادی را برای دیدن اسرا جمع کرده بودند، اضافه کرد: در شب عملیات رزمندگان عکس‌های حضرت امام را روی لباس‌ها نصب کرده بودند.
وی با عنوان اینکه اسرا را تقسیم کرده بودند، افزود: اسرا را به چند ستون تقسیم کردند و گودالی را حفر کرده بودند و اسرا را دسته دسته در آن می‌بردند و سر می‌بریدند و نوبت به ما رسید شاهد نفوذ گردوغبار شدیم و دستور دادند از کشتن اسرا جلوگیری شود.
این آزاده تنکابن با اشاره اینکه هشت ماه در زندان‌های رژیم بعثی پابرهنه بودیم و لباس نداشتیم، مقاومت در دوران اسارت را یکی از ارزشمندترین دستاوردها ذکر و از حجت الاسلام جمشیدی به عنوان شیخ الاسرا یاد کرد و گفت: به اتقاق این آزاده عزیز کارهای فرهنگی در اسارت انجام می‌دادیم.
صفرپور به تزریق آمپول شیمیایی روی بدنش اشاره کرد و گفت: به دلیل تزریق آمپول ۴۲ روز هیچ اختیاری از جمله قدرت سخن گفتن و راه رفتن نداشتم و یکی از آزادگان نیز براثر تزریق آمپول پس از سه روز به شهادت رسید.
وی گفت: هدف رژیم بعث از تزریق آمپول‌های شیمیایی بررسی اثرات آن روی بدن انسان بود که آن را روی اسرا آزمایش می‌کردند.
این آزاده دفاع مقدس با انتقاد از بی مهری برخی مسئولان نسبت به آزادگان افزود: هدف برخی‌ها این است که بین مردم بی اعتمادی ایجاد کنند.
وی با اشاره به بیکاری بالای فرزندان ایثارگران و آزادگان ادامه داد: همچنین آزادگان برای تأمین داروهای موردنیاز با مشکلات زیادی روبرو هستند و بیمه‌ها هزینه‌ها را تأمین نمی‌کند.
این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس نبود اقامتگاه ویژه ایثارگران را از دیگر مشکلات فراروی بیان کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین