تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
plusresetminus
حزب الله: مدیر منطقه پنج شهرداری کرج با بیان اینکه احیای بافت‌های فرسوده مسئله‌ای جدی در مدیریت امور شهری است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات منطقه۵، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است.
۰
کد مطلب : ۲۸۹۴۸۶
بافت فرسوده، معضل اصلی منطقه ۵/ رفع سد معبر و بازگشایی معابر در اولویت است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حشمت‌الله عزیزی با حضور در برنامه زنده (نگاه مردم) با بیان اینکه وجود بافت‌های فرسوده در محله‌ های حصارک پایین، خیابان المهدی و امام‌زاده، فروردین و مالک اشتر از مهم‌ترین معضلات منطقه است، گفت: احیای بافت‌های فرسوده مسئله‌ای جدی در مدیریت امور شهری است و بهسازی و اصلاح آن به‌عنوان اولویت از سوی مدیران شهری به جد پیگیری می‌شود.
عزیزی در ادامه به معضلات اجتماعی موجود دربلوارشهید ایرانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: ساماندهی این محدوده با همکاری دستگاه‌های مرتبط ممکن می‌شود.
وی وجود مشاغل کاذب، سد معبر و انسداد معابر را یکی دیگر از مشکلات این منطقه برشمرد و افزود: بساط گستری توسط افرادی که عموماً از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند شکل‌گرفته که با پیگیری و هماهنگی با حوزه شهرداری مرکز نسبت به این موضوع در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم ساماندهی در این بخش داشته باشیم.
 این مسئول ضمن بیان مسائل و مشکلات و درخواست‌های شهروندان در محله‌های مختلف این منطقه، پایین بودن سرانه‌های فضای سبز و آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، ساخت‌وساز، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ترافیک، سیستم هدایت آب‌ها و فاضلاب و مدیریت روان آب‌های سطحی، سد معبر دست‌فروشی وروزبازارها را از مهم‌ترین موضوعاتی برشمرد که گریبان گیر منطقه است.
محله‌های کم برخوردار در مرکز توجه اقدامات منطقه پنج
مدیر منطقه پنج شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود گفت: طی سال جاری بیشتر اقدامات منطقه توجه و تمرکز وِیژه به محله‌های کم برخوردار و محروم بوده است.
عزیزی توجه ویژه به ساماندهی معابر اعم از وضعیت جدول و آسفالت و هدایت آب‌های سطحی را ازجمله اولویت‌های منطقه دانست و اظهار کرد: با توجه به بافت قدیمی و فرسوده محلات منطقه، همچنین نیاز معابر اصلی و فرعی منطقه به بهسازی انکارناپذیر است و در همین راستا طی چندماهه گذشته حجم قابل‌توجهی آسفالت در برخی از محله این منطقه توزیع شده و این اقدامات طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
وی از رفع معضل هدایت آب‌های سطحی روان آب‌ها در خیابان مالک اشتر تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: بهسازی بسیاری از معابر نیز انجام و به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.
عزیزی همچنین در خصوص معضل ترافیک در محدوده خیابان المهدی با توجه به تجاری بودن این خیابان و رفت‌وآمد شهروندان در این محدوده به‌منظور تأمین مایحتاج خود، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر دو پارکینگ موجود در هشت متری دوم و مجتمع البرز مال با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه نگردیده است، کمبود پارکینگ و نحوه پارک خودرو توسط شهروندان از دیگر معضلات این محدوده است که مقررشده با همکاری راهنمایی و رانندگی این مشکل مرتفع شود.
عزیزی در ادامه از اقدامات بهسازی جداول خیابان المهدی خبر داد و گفت:  بهسازی معابر در برخی از کوچه های این محدوده صورت گرفته و این عملیات در برنامه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر منطقه پنج شهرداری کرج همچنین از احداث پارک حاشیه‌ی در بلوار هوشیار و چندین پارک محله‌ای دراینده نزدیک در این منطقه خبر داد و گفت: در حال توافق با مالک باغی در خیابان المهدی هستیم و در حال حاضر لایحه آن به شورا اسلامی شهر ارسال در صورت مصوبه شورای شهر قسمتی از این باغ برای ایجاد فضای سبز در نظر گرفته خواهد شد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین