کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا سریال‌های کره‌ای پرمخاطب می‌شوند؟

ایسنا , 23 مرداد 1401 ساعت 11:47

حزب الله:
سریال‌های انگلیسی زبان نتفلیکس، با وجود موفقیت و مخاطبی که به دست آورده اند، هنوز نتوانسته‌اند رکورد سریال کره‌ای «بازی مرکب» را بشکنند و سریال‌های کره‌ای جدید نیز همچنان رقابتی تنگاتنگ با سریال‌های انگلیسی زبان دارند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، همان طور که انتظار می‌رفت سریال «چیزهای عجیب» با انتشار چهارمین فصل، توانست بینندگان زیادی را به خود جذب کند و مخاطبان این سریال در انتظار انتشار فصل پنجم و آخر این سریال هستند. سریال «چیزهای عجیب» طی هفته‌های اخیر چند میلیون ساعت افزایش بازدید داشته و توانسته به پر بازدیدترین سریال انگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل شود. در این آمارگیری سریال «بریجرتون» در رتبه دوم قرار گرفته است.
با این وجود مشخص شد که سریال موفق «چیزهای عجیب» نتوانسته رکورد سریال کره‌ای «بازی مرکب» که در ۲۸ روز اول پس از انتشار ۱.۶۵ میلیارد بازدید داشته را بشکند؛ سریال «چیزهای عجیب» در ۲۸ روز اول انتشار  ۱.۳۲ میلیارد ساعت بازدید داشته است.

چرا سریال‌های کره‌ای پرمخاطب می‌شوند؟
سریال (Stranger Things) «چیزهای عجیب»
در ۲۵ جولای، سریال عاشقانه (Virgin River) در هفته‌های اول پخش در صدر فهرست سریال‌های انگلیسی زبان پربیننده نتفلیکس قرار داشت اما، سریال کره‌ای (Extraordinary Attorney Woo) «وکیل عجیب وو یونگ وو» با این سریال انگلیسی زبان، رقابت تنگاتنگی داشت. بر این اساس می‌توان گفت سریال‌های کره‌ای به نقطه قوتی برای شبکه نتفلیکس تبدیل شده‌اند.
سریال‌های کره ای در سال‌های اخیر در خارج از قاره آسیا مورد توجه قرار گرفته‌ و محبوب شده‌اند. این فقط مربوط به شبکه نتفلیکس نیست، بلکه دیگر شبکه‌ها و پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال هم به پخش سریال‌های کره‌ای روی آورده‌اند. اما دلیل جذابیت سریال‌های کره‌ای چیست؟
توجه به لباس و پوشش بازیگران، چهره بازیگران و موسیقی متن می‌تواند از فاکتورهای جذابیت سریال‌های کره‌ای باشد اما مهمترین دلیل توجه مخاطبان به این سریال‌ها، فرهنگ متفاوتی است که ارائه می‌دهند. فرهنگی که با فرهنگ غرب تفاوت‌های زیادی دارد و هنجارهای اجتماعی متفاوتی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.
اغلب سریال‌های کره‌ای برای گروه‌های سنی مختلف قابل تماشا هستند زیرا صحنه‌های خشن یا کلمات نامناسبی ندارند. سریال‌های کره‌ای برخلاف سریال‌های آمریکایی و اروپایی حاوی تصاویر مستهجن نیستند و از این جهت خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت در کنار هم به تماشای این سریال‌ها بنشینند. حتی سریال خشنی مثل «بازی مرکب» نیز آنقدر صحنه‌های دلخراشی ندارد که والدین به کودکان و نوجوانان که بزرگترین گروه دنبال‌ کننده محتوای سرگرم کننده هستند، اجازه ندهند تماشایش کنند. بدین ترتیب کره جنوبی توانسته سریال‌هایش را به خوبی درمیان مخاطبان به ویژه مخاطبان نوجوان جای دهد و سهم بزرگی را در این بازار برای خود دست و پا کند.
بر اساس این گزارش، نویسندگان سریال «چیز های عجیب» ، خبر آغاز نگارش فیلم‌نامه فصل پنجم سریال را اعلام کرده‌اند و برادران دافر که سازندگان سریال هستند، فصل پنجم را آخرین فصل سریال دانسته‌اند. آن‌ها در عین حال از ساخت سریال‌های دیگری با فضای تخیلی و فانتزی خبر داده‌اند.


کد مطلب: 289360

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/289360/چرا-سریال-های-کره-ای-پرمخاطب-می-شوند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com