کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشایی مرز خسروی‌‌ از ساعت ۱۰ صبح امروز/ نخستین کاروان عازم عتبات عالیات می‌شو‌د

تسنیم , 23 مرداد 1401 ساعت 11:27

نخستین کاروان عتبات عالیات ساعت ۱۰ صبح امروز از طریق مرز خسروی از کشور خارج می‌شوند.


مرز خسروی از امروز ساعت 10 میزبان نخستین زائران کربلای معلی است و امکانات لازم و کافی برای تسهیل تردد زائران فراهم شده است.
طرف عراقی 48 درگاه ورود و خروج زوار را تعبیه کرده و در مرز بین‌المللی خسروی نیز 58 درگاه ورود و خروج مرزی برای کاروان‌های عتبات عالیات آماده شده است.
محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به اینکه مراسم بدرقه نخستین کاروان عتبات در مرز خسروی رأس ساعت 10 صبح امروز برگزار می‌شود اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای عزیمت زائران وجود ندارد و آمادگی پذیرش هر تعداد از زائران را داریم.

وی عنوان کرد: احراز آمادگی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر پذیرش 100 هزار نفر در روز بوده اما این رقم پیش‌بینی حداکثری ما است و ممکن است در طول عزیمت زائران در نوسان باشد.
حیدری گفت: فعلاً توافق ایران و عراق برای بازگشایی مرز خسروی تا اربعین است اما در رایزنی‌های انجام شده تمایل دو طرف بر باز بودن دائمی مرز است.
وی افزود: تلاش ما و پیگیری‌های دیپلماتیک و رایزنی استاندار ناظر بر این است که در طول سال نیز شاهد سفر زائران به کربلای معلی در طول سال باشیم.
همچنین در نشستی با حضور نماینده تام الاختیار وزارت کشور در امور حمل و نقل اربعین حسینی، محمد مهدی احمدی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه به زائرین اربعین حسینی در مرز خسروی خبر داد.
در این نشست نسبت به استفاده از تمام ظرفیت‌های حمل و نقلی و ارائه خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران حسینی در مرز خسروی تأکید و گفتگو شد.
 


کد مطلب: 289353

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/289353/بازگشایی-مرز-خسروی-ساعت-۱۰-صبح-امروز-نخستین-کاروان-عازم-عتبات-عالیات-می-شو-د

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com